× Złombol 2015

Salut dla poległych

Więcej
2015/08/18 18:16 #30265 przez Grzmiący Rydwan

Grzmiący Rydwan stworzył temat: Salut dla poległych

My już na mecie, ale wiem że trochę aut odpadło. W tym roku nie alternatory były przekleństwem, a cewki zapłonowe. Leciały jak muchy.

Raportujcie kto poległ, gdzie i z jakiego powodu. To pomoże przygotować się lepiej do kolejnego Złombola.

Grzmiący Rydwan, dowódca - Diesel
www.lezuk.pl - nasze szaleństwa;-)

Proszę Zaloguj lub Zarejestruj się, aby dołączyć do konwersacji.

Więcej
2015/08/19 10:58 #30266 przez Blues_Brothers

Blues_Brothers odpowiedział w temacie: Salut dla poległych

Za około 15 km Monachium - wydawało się, że cewka, ale winny jednak aparat zapłonowy, a że jechaliśmy dosyć z tyłu, to już nikt nie mógł nas wspomóc częściami...

Proszę Zaloguj lub Zarejestruj się, aby dołączyć do konwersacji.

Więcej
2015/08/25 12:20 #30319 przez Soviet Princess

Soviet Princess odpowiedział w temacie: Salut dla poległych

Alternator mieliśmy nówka sztuka, i dodatkowo stary w zapasie. Tyle się o tych alternatorach na Złombolu człowiek naczytał:)

U nas zawiniła głównie cewka i aparat zapłonowy. Obydwie części sprawne na 70%, ale w połączeniu dało to góra 30% sprawności. Do tego dochodziły problemy z gaźnikiem. Też sprawny na 70%. Mimo rozłożenia, wyczyszczenia i złożenia gaźnika przy tej niepełnosprawnej cewce i aparacie silnikiem miotało jak szatan i tracił moc przy podjeździe pod każdą górę.
O rozszczelnieniu chłodnicy nie wspominam nawet:)

Na pewno nauczyliśmy się dwóch rzeczy:
Po pierwsze - jak coś działa podczas przejażdżek po mieście lub łatwych tras robionych "na pusto", to nie znaczy że nie trzeba tego wymienić. Przygotowywaliśmy auto w myśl zasady "jak coś dobrze działa to w tym nie grzebiemy". Wszystko co działało przez ostatnie 4000km zrobionych po mieście (jeździłem sobie księżniczką do pracy) zaczęło się sypać podczas drugiego dnia upałów i obciążenia.

Po drugie - nowe części zamienne trzeba przed wyjazdem chociaż na chwilę zamontować i sprawdzić. Mieliśmy nową cewkę dedykowaną do łady 2106 ale okazała się albo fabrycznie niesprawna, albo w jakiś sposób niekompatybilna z resztą sprzętu. Rozgrzała się tylko do czerwoności i więcej nic nie zrobiła. Może z nową cewką zmniejszylibyśmy ogólną niepełnosprawność i jakoś byśmy dojechali.

WAZ 2106 - radziecka księżniczka tym razem dojedzie do mety:)
(chyba)
www.fb.me/SPRT2016

Proszę Zaloguj lub Zarejestruj się, aby dołączyć do konwersacji.

Więcej
2015/08/29 12:46 #30378 przez Grzmiący Rydwan

Grzmiący Rydwan odpowiedział w temacie: Salut dla poległych

Co tak mało? TO żaden wstyd że maszyna padła, w końcu to Złombol. A wiedza jest bezcenna.

Grzmiący Rydwan, dowódca - Diesel
www.lezuk.pl - nasze szaleństwa;-)

Proszę Zaloguj lub Zarejestruj się, aby dołączyć do konwersacji.

Więcej
2015/08/29 13:51 #30380 przez BarkASY team

BarkASY team odpowiedział w temacie: Salut dla poległych

Już wcześniej pisałem ale jakoś nie zaskoczyło. My padliśmy na 10 km przed szczytem Passo Dello Stelvio. Silnik się ugotował pomimo większej niż trzeba chłodnicy i płynu o 120 stopni temp wrzenia. Potem osłabł i zaczął okrutnie dymić. Robiliśmy 2 podejścia i zatrzymywaliśmy się w tym samym miejscu. W końcu daliśmy za wygraną i zawróciliśmy zadymiając drogę do Bormio i dalej do Colico gdzie spędziliśmy resztę urlopu. Na przełęcz wyjechaliśmy wypożyczonym autem więc byliśmy tam ;-). Wisienką na torcie był assistance, który na drogę powrotną wybrał SS36 .... Było suuuper. Myślałem , że w pewnym momencie zgubimy Barkasa tak było zawijaście. Podsumowując: nie należy ignorować nawet drobnych oznak słabości podzespołów. U mnie muszę sprawdzić czy mam prawidłowy obieg cieczy chłodzącej bo teoretycznie silnik nie miał prawa się przegrzać.

Proszę Zaloguj lub Zarejestruj się, aby dołączyć do konwersacji.

Więcej
2015/08/30 21:51 #30394 przez BONDAR Team

BONDAR Team odpowiedział w temacie: Salut dla poległych

A nie mieliście DODATKOWEGO WIATRAKA ?

Proszę Zaloguj lub Zarejestruj się, aby dołączyć do konwersacji.

Więcej
2015/08/30 22:34 #30396 przez FurrariF50

FurrariF50 odpowiedział w temacie: Salut dla poległych

Ja obstawiam brak tlenu a nie przegrzanie. Nasz 125pawel też miał problemy na pewnej wysokości, zalewało gaźnik ale po przełączeniu na gaz pociągnął dalej. Jadące przed nami diesle tez cierpiały na brak tlenu bo kopciły tak że przesłoniły większość widoków.
Podziękowali: Czerwony Team

Proszę Zaloguj lub Zarejestruj się, aby dołączyć do konwersacji.

Więcej
2015/08/30 23:38 #30398 przez BarkASY team

BarkASY team odpowiedział w temacie: Salut dla poległych

Brak tlenu raczej nie. Grzał się wcześniej

Proszę Zaloguj lub Zarejestruj się, aby dołączyć do konwersacji.

Więcej
2015/08/31 23:01 #30411 przez Czarny Jastrząb

Czarny Jastrząb odpowiedział w temacie: Salut dla poległych

Gdzieś w Niemcach spotkaliśmy na parkingu poloneza bez załogi. Kierowca Tira odpoczywający na parkingu powiedział nam że załoga przesiadła się do innego auta 2 dni temu...


czarnyjastrzab.blogspot.com/

Zostań przyjacielem Żuka :)
facebook.com/Zuk.Czarny.Jastrzab

Proszę Zaloguj lub Zarejestruj się, aby dołączyć do konwersacji.

Więcej
2015/09/01 00:31 #30414 przez Drużyna Tłokowego Pierścienia

Drużyna Tłokowego Pierścienia odpowiedział w temacie: Salut dla poległych

To polonez dentystów z Dentowozu :D

Proszę Zaloguj lub Zarejestruj się, aby dołączyć do konwersacji.

zlombol akcja 001
zlombol akcja 002
zlombol akcja 003
zlombol akcja 004
zlombol akcja 005
zlombol akcja 006
zlombol akcja 007
zlombol akcja 008