× Złombol 2015

Salut dla poległych

Więcej
2015/09/01 15:40 #30434 przez DENTOWÓZ

DENTOWÓZ odpowiedział w temacie: Salut dla poległych

Hahahaha dokladnie tak jak piszecie, padl nam dyfer kolo Norymbergi B)
W sumie to byla jedyna rzecz, ktorej nie sprawdzilismy bo zalozylismy, ze sie nie zepsuje... ale Szerszeń wrócił bezpiecznie do kraju i już się szykuje na kolejną edycję :)
Ale Stelvio zaliczone :)
Załączniki:

Proszę Zaloguj lub Zarejestruj się, aby dołączyć do konwersacji.

Więcej
2015/09/01 17:31 #30437 przez Grzechotnik

Grzechotnik odpowiedział w temacie: Salut dla poległych

Aleksandria napisał: Po raz kolejny przytoczę zasady fizyki:
większa chłodnica nie poprawia chłodzenia a nawet wprost przeciwnie. Posiada ona większą pojemność cieplną więc po nagrzaniu trudniej ją schłodzić.

To ja uczyłem się innej fizyki, tej obowiązującej na ziemi.
Podziękowali: Klamot

Proszę Zaloguj lub Zarejestruj się, aby dołączyć do konwersacji.

Więcej
2015/09/01 19:57 #30441 przez Grzmiący Rydwan

Grzmiący Rydwan odpowiedział w temacie: Salut dla poległych

Czekamy zatem na kolejne info o awariach. Proszę nie zaśmiecać już wątku dyskusjami fizyczno-chłodniczymi.

Grzmiący Rydwan, dowódca - Diesel

husariarally.eu/ - rajd do Gruzji - jeśli komuś mało wrażeń;-)

Proszę Zaloguj lub Zarejestruj się, aby dołączyć do konwersacji.

Więcej
2015/09/01 22:53 #30449 przez BarkASY team

BarkASY team odpowiedział w temacie: Salut dla poległych

Co z żółtą skodą 105? Miała problemy w tym samym miejscu. No i niebieski Żuk ledwo ledwo zipiący?

Proszę Zaloguj lub Zarejestruj się, aby dołączyć do konwersacji.

Więcej
2015/09/02 01:14 #30451 przez Gwiezdny Patol

Gwiezdny Patol odpowiedział w temacie: Salut dla poległych

Żuk i Skoda wjechały na Stelvio - widać na zdjęciu na parkingu na przełęczy - czy wróciły o własnych siłach do Polski nie wiem, ale potem to było głównie z górki więc myślę, że tak ;)
Załączniki:

Proszę Zaloguj lub Zarejestruj się, aby dołączyć do konwersacji.

Więcej
2015/09/02 13:06 - 2015/09/02 13:16 #30456 przez Polderari

Polderari odpowiedział w temacie: Salut dla poległych

Widzę nastąpiło niezrozumienie - zasadniczym celem powinno być odprowadzenie jak największej ilości ciepła z chłodnicy a nie zwiększenie jej pojemności cieplnej.

5l wody ma mniejszą pojemność cieplną niż 10l.
Co oznacza, że nagrzaną chłodnicę 5l będziecie krócej chłodzić od 10l przy pomocy tego samego wiatraka.

W praktyce wymiana chłodnicy na większą nie polepsza chłodzenia, a tylko opóźnia osiągnięcie temperatury w której załączają się wiatraki.

Dużo lepszym rozwiązaniem są mocniejsze wiatraki, które przepchną więcej powietrza odprowadzając większą ilość ciepła (szczególnie w korkach)


Co do wyjęcia chłodnicy i wstawienia rurki - taki układ również będzie działał tylko będzie trzeba bardzo szybko odprowadzać ciepło z rurki np.: ciekły azot czy cuś :P
Ostatnio zmieniany: 2015/09/02 13:16 przez Polderari.

Proszę Zaloguj lub Zarejestruj się, aby dołączyć do konwersacji.

Więcej
2015/09/02 13:20 #30457 przez maupole

maupole odpowiedział w temacie: Salut dla poległych

idąc tym tropem to lepiej mnieć mniejszy pęcherz, bo wprawdzie częściej trzeba opróżniać ale jak człowiek nie utrzyma to mniej zmoczy gacie :P
Podziękowali: Gwardia Faraona, Grzechotnik

Proszę Zaloguj lub Zarejestruj się, aby dołączyć do konwersacji.

Więcej
2015/09/02 13:45 - 2015/09/02 13:53 #30459 przez BarkASY team

BarkASY team odpowiedział w temacie: Salut dla poległych

Aleksandria daj już spokój. Wg Ciebie elektrowni w Rybniku do chłodzenia turbin wystarczy moja studnia z dupnym wentylatorem a zalew to zbytek. Większa chłodnica ma większą pojemność ale też i powierzchnię, odpowiednio dobrany wentylator i kierownicę przepływu powietrza do jak najefektywniejszego przepływu powietrza. Znaczenie ma też temperatura powietrza na zewnątrz itd. Pax między Krześcijany :-)
Ostatnio zmieniany: 2015/09/02 13:53 przez BarkASY team.

Proszę Zaloguj lub Zarejestruj się, aby dołączyć do konwersacji.

Więcej
2015/09/02 22:44 #30478 przez NoNameTeam

NoNameTeam odpowiedział w temacie: Salut dla poległych

Ilość płynu nie ma nic do rzeczy, choćby było go i 1000l to i tak do odprowadzenia masz tą samą ilość ciepła bo to silnik produkuje ciepło a nie sam płyn... Więc to czy przepłynie przez niego 10 czy 50l płynu nic nie zmienia. A większa chłodnica to większa powierzchnia i większa sprawność.

Więc nawet przy tym samym wentylatorze większa chłodnica będzie lepiej działać i to jest wręcz oczywiste.

Proszę Zaloguj lub Zarejestruj się, aby dołączyć do konwersacji.

Więcej
2015/09/07 15:11 - 2015/09/07 15:13 #30609 przez Fiqu Miqu Sqad

Fiqu Miqu Sqad odpowiedział w temacie: Salut dla poległych

Panowie zaczynam:
1. Nie wymieniać części przed samym wyjazdem.
2. Sprawdzić warunki assistance.

A.d.1. Wymienione łożyska w tylnych kołach na dzień przed wyjazdem = zatarte łożysko + zmielony gwint na trzpieniu + oskórowany bęben. W tym miejscu odpowiedam:
a) nie, łożysko nie wyło podczas jazdy
b) nie było inny objawów -> trzask i tyle.

A.d.2. Mimo zapewnień przemiłej Pani z ubezpieczalni podczas zakupu polisy okazało się, że assistane dokupione ekstra do OC jest ważne tylko w Polsce....

I tu pewnie padnie rekord koszt błędu p.1 + p.2. = 960 franków szwajcarskich. Kto to przebije?

Na szczęście na Passo wjechaliśmy z jednodniowym opóźnieniem. Włochy i powrót bez awarii...
Ostatnio zmieniany: 2015/09/07 15:13 przez Fiqu Miqu Sqad.

Proszę Zaloguj lub Zarejestruj się, aby dołączyć do konwersacji.

zlombol akcja 001
zlombol akcja 002
zlombol akcja 003
zlombol akcja 004
zlombol akcja 005
zlombol akcja 006
zlombol akcja 007
zlombol akcja 008