Przygotowania ZŁOMBOL 2016

Więcej
2016/04/21 20:25 #37130 przez Drużyna Tłokowego Pierścienia

Drużyna Tłokowego Pierścienia odpowiedział w temacie: Przygotowania ZŁOMBOL 2016

Aku nie był odkręcany od poprzedniego złombola:) więc to raczej odpada, nie musimy szukać winnego:)

Proszę Zaloguj lub Zarejestruj się, aby dołączyć do konwersacji.

Więcej
2016/04/26 14:33 #37203 przez Brunatni

Brunatni odpowiedział w temacie: Przygotowania ZŁOMBOL 2016

Chciałbym zasięgnąć porady bardziej doświadczonych Złombolowiczów odnośnie bagażnika dachowego do naszego auta. Box dachowy czy kosz ?? Jakie opinie z waszego doświadczenia, przeżycia itp. Osobiście kieruje się bardziej w kierunku bagażnika koszowego, wydaje mi się że pomieści więcej gratów, zapas, bańki z wodą czy innymi płynami, jakiś namiot, stolik, krzesełka pod plandekę i można jechać. Druga sprawa różnica kosztów, spory box to koszt ok 300-500 zł, a kosz ok 150, albo nawet tańszy jak go samemu zespawam lub poskręcam. Może jest ktoś kto miał podobny dylemat i pomoże w rozwiązaniu :) Pozdrawiamy Brunatni :)

Proszę Zaloguj lub Zarejestruj się, aby dołączyć do konwersacji.

Więcej
2016/04/26 16:04 #37204 przez Duch tamtych czasów

Duch tamtych czasów odpowiedział w temacie: Przygotowania ZŁOMBOL 2016

Pamiętaj, że box zawsze możesz zamknąć i masz przynajmniej namiastkę spokoju kiedy zostawisz auto gdzieś na parkingu. WG mnie to jest jego główna zaleta jaką bym się kierował. Kosz może wyjść taniej jeśli kupisz używany niż jak sam zrobisz. Koszt materiałów, prądu, farby itp może być większy. Nawet nie wspominam już o samej Twojej robociźnie. Sam ostatnio coś tam sobie majstruje na dach i koszt już przekroczył założenia a mam dopiero 2/3 projektu albo i nawet nie tyle :-/

Proszę Zaloguj lub Zarejestruj się, aby dołączyć do konwersacji.

Więcej
2016/04/27 16:18 #37244 przez Babcia wŁadzia

Babcia wŁadzia odpowiedział w temacie: Przygotowania ZŁOMBOL 2016

Jako, że jechaliśmy z koszykiem na dachu mogę nieco wypowiedzieć się na temat wad i zalet.

Z zalet na pewno to, że możesz dorzucić na dach więcej niż boxie, bo nie ogranicza Cię w zasadzie żadna przestrzeń więc jak tylko dach wytrzyma ładujesz. Innych zalet póki co nie widzę.

Z wad brak odporności na warunki atmosferyczne, mieliśmy landekę, ale przemokła nieco i podmokły nam plecaki i namiot, za to w słoneczny czas plandeka topiła się od nagrzanego na słońcu stelaża, ogólnie nadaje się do wyrzucenia. Ze stelażem masz też ten problem, że więcej czasu i energii musisz poświęcić na spakowanie, wszystko owinąć plandeką, porządnie obwiązać pasem czy innym zabezpieczeniem, my używali małego pasa transportowego i zestawu gumek. Dodatkowo jak już zostało wspomniane, nic nie stoi na przeszkodzie, żeby taki bagaż zawinął ci jakiś wspomniany już w innym wątku murz... złodziej się znaczy.

Pamiętaj też, że nie sztuką jest naładować do granic taki bagażnik , później rośnie spalanie i pogarsza się prowadzenie. Dlatego w tym roku biorę o jednego załoganta mniej i maksymalnie ograniczę ładowanie rzeczy na dach kosztem miejsca w środku. Mimo wszystko biorę na dach koszyk, box gryzie mi się z koncepcją nieco.

Proszę Zaloguj lub Zarejestruj się, aby dołączyć do konwersacji.

Więcej
2016/05/01 11:35 #37316 przez Chłopcy z PRL

Chłopcy z PRL odpowiedział w temacie: Przygotowania ZŁOMBOL 2016

My mamy wykonany ręką kolegi bagażnik dachowy własnego projektu. Znajomi nazywają go "gołębnik" lub "kurnik". I faktycznie wygląda jak klatka do przewozu drobiu. Po wykonaniu wszyscy prognozowali, że narobi szumu w czasie jazdy. Szumu nie ma jakiegoś wielkiego, szczerze mam wrażenie, że w ogóle nie ma.Auto prowadzi się normalnie. Zalety - bardziej pojemny niż box, bardziej złombolowy wygląd, auto mniej nagrzane w środku (zacieniony niemal cały dach) no i przede wszystkim zamykany, więc nie tak łatwo zakosić z niego ekwipunek. Oczywiście na wszelki wypadek utrudniłem też odkręcenie całego bagażnika od auta. Wyszedł nas jakieś 600 zł materiał plus robota ale warto było. To fotka z 2012

Polonez nie gubi oleju. On znaczy swoje terytorium.
Załączniki:

Proszę Zaloguj lub Zarejestruj się, aby dołączyć do konwersacji.

Więcej
2016/05/11 19:17 - 2016/05/11 19:19 #37482 przez Semtox

Semtox odpowiedział w temacie: Przygotowania ZŁOMBOL 2016

Pozwolę sobie tutaj zadać pytanie odnośnie wypowiedzi z innego tematu która mnie zaintrygowała żeby nie robić tam offtopu

Załoga Tarpaniątka napisał: U mnie planuję wywalić fabryczny napęd licznika bo nim ucieka olej ( jest bardzo rzadki w porównaniu do Hipola, ale bez porównania lepszy).


Czym chcesz go zastąpić? czy w ogóle olewasz prędkościomierz i zdajesz się na nawigację?
Ostatnio zmieniany: 2016/05/11 19:19 przez Semtox.

Proszę Zaloguj lub Zarejestruj się, aby dołączyć do konwersacji.

Więcej
2016/05/12 08:35 #37492 przez Załoga Tarpaniątka

Załoga Tarpaniątka odpowiedział w temacie: Przygotowania ZŁOMBOL 2016

Semtox napisał: Pozwolę sobie tutaj zadać pytanie odnośnie wypowiedzi z innego tematu która mnie zaintrygowała żeby nie robić tam offtopu

Załoga Tarpaniątka napisał: U mnie planuję wywalić fabryczny napęd licznika bo nim ucieka olej ( jest bardzo rzadki w porównaniu do Hipola, ale bez porównania lepszy).


Czym chcesz go zastąpić? czy w ogóle olewasz prędkościomierz i zdajesz się na nawigację?


W planach mam podłożyć mechanizm obrotomierza pod tarczę prędkościomierza, czujnik halla na skrzynię ( impulsator założony wg wstępnych planów ma być na flanszy wyjściowej ze skrzyni) i do tego układ elektroniczny przeliczający obroty wyjścia ze skrzyni na odpowiednią ilość impulsów dla "obrotomierza". Zobaczymy jak się czasowo wyrobię. Na samą nawigację się nie zdaję bo wystarczy dłuższy tunel z fotoradarem ( a tak było choćby w tunelu pod Mount Blanc gdzie fotoradarów na całym odcinku było kilka) i klapa.

"Nie bój się, że twoje życie się skończy - bój się, że nigdy się nie zacznie..."

Proszę Zaloguj lub Zarejestruj się, aby dołączyć do konwersacji.

Więcej
2016/05/12 19:38 #37507 przez Semtox

Semtox odpowiedział w temacie: Przygotowania ZŁOMBOL 2016

To dawaj znać o postępach bo też coś podobnego chce zrobić
A jak rozwiążesz kwestie drogomierza?

Proszę Zaloguj lub Zarejestruj się, aby dołączyć do konwersacji.

Więcej
2016/05/12 22:29 #37510 przez OSK OLAF

OSK OLAF odpowiedział w temacie: Przygotowania ZŁOMBOL 2016

Załoga Tarpaniątka napisał:

Semtox napisał: Pozwolę sobie tutaj zadać pytanie odnośnie wypowiedzi z innego tematu która mnie zaintrygowała żeby nie robić tam offtopu

Załoga Tarpaniątka napisał: U mnie planuję wywalić fabryczny napęd licznika bo nim ucieka olej ( jest bardzo rzadki w porównaniu do Hipola, ale bez porównania lepszy).


Czym chcesz go zastąpić? czy w ogóle olewasz prędkościomierz i zdajesz się na nawigację?


W planach mam podłożyć mechanizm obrotomierza pod tarczę prędkościomierza, czujnik halla na skrzynię ( impulsator założony wg wstępnych planów ma być na flanszy wyjściowej ze skrzyni) i do tego układ elektroniczny przeliczający obroty wyjścia ze skrzyni na odpowiednią ilość impulsów dla "obrotomierza". Zobaczymy jak się czasowo wyrobię. Na samą nawigację się nie zdaję bo wystarczy dłuższy tunel z fotoradarem ( a tak było choćby w tunelu pod Mount Blanc gdzie fotoradarów na całym odcinku było kilka) i klapa.

Nie jestem pewien ale chyba takie właśnie rozwiązanie jest zastosowane w INTRALACH. Może warto się temu przyjrzeć I uda się zaadoptować...

Proszę Zaloguj lub Zarejestruj się, aby dołączyć do konwersacji.

Więcej
2016/05/13 08:16 #37517 przez Załoga Tarpaniątka

Załoga Tarpaniątka odpowiedział w temacie: Przygotowania ZŁOMBOL 2016

Semtox napisał: To dawaj znać o postępach bo też coś podobnego chce zrobić
A jak rozwiążesz kwestie drogomierza?


Drogomierz mi w sumie do szczęścia nie jest potrzebny. Wiem każdego roku ile przejechałem i dopisuję na kartce w domu. Po chyba 8 wymianach licznika nie chce mi się już kręcić cyferek aby mieć poprawny przebieg. Ciekawe czy mnie zawezwą w tym roku na komendę w celu tlumaczenia się czemu w tym roku przebieg samochodu będzie o 100tyś km niższy niż w ubieglym :lol:

OSK OLAF napisał:

Załoga Tarpaniątka napisał:

Semtox napisał: Pozwolę sobie tutaj zadać pytanie odnośnie wypowiedzi z innego tematu która mnie zaintrygowała żeby nie robić tam offtopu

Załoga Tarpaniątka napisał: U mnie planuję wywalić fabryczny napęd licznika bo nim ucieka olej ( jest bardzo rzadki w porównaniu do Hipola, ale bez porównania lepszy).


Czym chcesz go zastąpić? czy w ogóle olewasz prędkościomierz i zdajesz się na nawigację?


W planach mam podłożyć mechanizm obrotomierza pod tarczę prędkościomierza, czujnik halla na skrzynię ( impulsator założony wg wstępnych planów ma być na flanszy wyjściowej ze skrzyni) i do tego układ elektroniczny przeliczający obroty wyjścia ze skrzyni na odpowiednią ilość impulsów dla "obrotomierza". Zobaczymy jak się czasowo wyrobię. Na samą nawigację się nie zdaję bo wystarczy dłuższy tunel z fotoradarem ( a tak było choćby w tunelu pod Mount Blanc gdzie fotoradarów na całym odcinku było kilka) i klapa.

Nie jestem pewien ale chyba takie właśnie rozwiązanie jest zastosowane w INTRALACH. Może warto się temu przyjrzeć I uda się zaadoptować...


Mówisz że w Intralach zlikwidowali prędkościomierz na lince? Nie pomyliłeś z czujnikiem prędkości montowanym na napęd linki? Nie wiem czy to występowało w Lublinach ale w PN montowali to i sygnał szedł do kompa sterującego silnikiem. Możesz coś więcej na ten temat ?

"Nie bój się, że twoje życie się skończy - bój się, że nigdy się nie zacznie..."

Proszę Zaloguj lub Zarejestruj się, aby dołączyć do konwersacji.

zlombol akcja 001
zlombol akcja 002
zlombol akcja 003
zlombol akcja 004
zlombol akcja 005
zlombol akcja 006
zlombol akcja 007
zlombol akcja 008