Przygotowania ZŁOMBOL 2016

Więcej
2015/11/14 00:13 #31569 przez oktaKoń

oktaKoń odpowiedział w temacie: Przygotowania ZŁOMBOL 2016

Trochę prześmiewczo ale zawsze można wystartować Polonezem Caro lub Atu z silnikiem Rovera, klimatyzacja w środku, nie jest to już taki worek bez dna.
Ale wróćmy do tematu.

Z tego co obserwuję jesteś już starym wyjadaczem na temat Złombolu. Mój był w 2015 roku pierwszy "złombol" ale jak rozmawiałem z ludźmi także znajomymi którzy już startowali we wcześniejszych edycjach, rzadko zdarzało się aby auto bez czasami nawet i dość sporego wkładu finansowego przemierzało spokojnie trasę. Nie dość tego, że auta już są leciwe to jeszcze w praktycznie krótkim odcinku czasu muszą pokonać kilka tysięcy kilometrów. Gdzie wysiłek dla zawieszenia, silnika, skrzyni biegów czasem przerasta możliwości "naszych fur".

Tobie się nie podobał Tarpan, mi też . Jest brzydki, kanciaty ale dlatego też go wybrałem podziałał na mnie ten urok. Chociaż sam się zastanawiałem nad Nivą jeszcze 2 miesiące temu.

Ps. Tarpan występował też w wersji Kombi ;)
Załączniki:

Proszę Zaloguj lub Zarejestruj się, aby dołączyć do konwersacji.

Więcej
2015/11/14 00:23 #31570 przez BOREWICZ TEAM

BOREWICZ TEAM odpowiedział w temacie: Przygotowania ZŁOMBOL 2016

Ten kombik jest bajerka ale podzielam zdanie ze polonez to dobry pomysł i jak go dobrze ogarniesz to raczej mało awaryjny.

Proszę Zaloguj lub Zarejestruj się, aby dołączyć do konwersacji.

Więcej
2015/11/14 00:43 #31571 przez NO NAME TEAM

NO NAME TEAM odpowiedział w temacie: Przygotowania ZŁOMBOL 2016

oktaKoń napisał: .

Z tego co obserwuję jesteś już starym wyjadaczem na temat Złombolu. Mój był w 2015 roku pierwszy "złombol" ale jak rozmawiałem z ludźmi także znajomymi którzy już startowali we wcześniejszych edycjach, rzadko zdarzało się aby auto bez czasami nawet i dość sporego wkładu finansowego przemierzało spokojnie trasę. Nie dość tego, że auta już są leciwe to jeszcze w praktycznie krótkim odcinku czasu muszą pokonać kilka tysięcy kilometrów. Gdzie wysiłek dla zawieszenia, silnika, skrzyni biegów czasem przerasta możliwości "naszych fur".


Wiesz w 2014 roku była ekipa, której Poldek padł na dojeździe na start i o 23:30 dzień przed Startem kupili Faworite na śląsku i taką prosto z OLX pojechali i z tego co wiem nawet wrócili. Więc myślę, że jest taka opcja jak kupujesz Poldka pluszaka za 1500-2000 złociszy Sprawdzasz tylko hamulce - kwestie bezpieczeństwa - kupujesz Asistance co by stopem nie wracać i jedziesz. I to chyba najtańsze rozwiązanie....

`14 LLoret + (nr. boczny 189)
`15 Passo del Stelvio + (nr. boczny24 )
`16 Palermo + (nr. boczny 16)
'17 Kraj Basków + (nr boczny 40)
'18 Chalkidiki + ( nr boczny 03)
'19 Irlandia + ( nr boczny 15)

Proszę Zaloguj lub Zarejestruj się, aby dołączyć do konwersacji.

Więcej
2015/11/14 00:47 - 2015/11/14 00:50 #31572 przez stasiu

stasiu odpowiedział w temacie: Przygotowania ZŁOMBOL 2016

jeźdiłem 2 polonezami od nowości jeden borewicz 1987 1,5LE do stanu 80 tyś poszedł do żyda 1 1997 roku kiedy to się przesiadłem do Caro Plus 1997 po 8 latach zachorowałem na nubirę po kilku latkach kupiłem 2 szt VW T3 też się ich pozbyłem i mam A4 B5 ogólnie jestem z tego samochodu nie zadowolony mam go już 3 lata , więc to czas na zmianę w kwocie do 10 tyś zł i mylę właśnie nad NIVA , jerzdżąc busami strasznie przyzwyczaiłem się do wysokiej pozycjji za kierownicą i nie chcę już dupo-asfalto wozów

stasiu
Ostatnio zmieniany: 2015/11/14 00:50 przez stasiu.

Proszę Zaloguj lub Zarejestruj się, aby dołączyć do konwersacji.

Więcej
2015/11/14 21:37 #31577 przez Załoga Tarpaniątka

Załoga Tarpaniątka odpowiedział w temacie: Przygotowania ZŁOMBOL 2016

stasiu napisał: Bez urazy dla tego polskiego dostawczaka , ale jest to jedyny samochód PRL-u który nigdy mi się nie podobał (ogólnie nie lubię żadnych Pick-up) Honker owszem , ale to worek bez dna



Stasiu... waż słowa, bo następnym razem jak będziesz wymieniał resor w środku nocy to nie będziemy świecili :lol:

"Nie bój się, że twoje życie się skończy - bój się, że nigdy się nie zacznie..."

Proszę Zaloguj lub Zarejestruj się, aby dołączyć do konwersacji.

Więcej
2015/11/15 12:32 #31580 przez Duch tamtych czasów

Duch tamtych czasów odpowiedział w temacie: Przygotowania ZŁOMBOL 2016

Ciekawe jak będzie z dostępnością części do Tarpana. My aktualnie odbudowujemy Nysę od podstaw, do niej można jeszcze kupić oryginalne poszycia ale ceny bywają spore. Nie wymieniliśmy tylko drzwi ( były ogólnie ok, trochę do pospawania), lewego poszycia boku i "środkowego" dachu. Fakt, auto będzie jak nowe, lub nawet ładniej wyglądające niż nowe :-) A przynajmniej taką mamy nadzieję :-) Do formanki wszystko jest dostępne w super cenach a i tak odbudowa (też praktycznie od podstaw) pochłonęła kilka tysięcy złotych. Pewnie nie było opłacalne ale jak już zacząłem to skończyłem. Użytkownik MisioŻelki trafił skodę w znacznie ładniejszym stanie a i tak sporo do niej dołożył. Dla tego też Tarpan może być znacznie bardziej kłopotliwy od Nysy a co dopiero od Skody. No chyba żeby znalazł się w super stanie lub jeśli jego remont oprzeć jedynie o szpachlę, spray itp, bez gruntownego rozebrania na częsci.

Proszę Zaloguj lub Zarejestruj się, aby dołączyć do konwersacji.

Więcej
2015/11/15 16:43 #31584 przez oktaKoń

oktaKoń odpowiedział w temacie: Przygotowania ZŁOMBOL 2016

Tarpan to jest "cudowna" myśl techniczna inżynierów PRL'u aby zbudować auto z tego co jest dostępne na rynku polskim. Tak więc jest to zlepek Żuka, Nysy, Poloneza, 126p oraz co może być dla niektórych ciekawostką URSUS'a C-360 3p. Szukając części nie zawsze szukam centralnie pod Tarpana ale pod modele w których dana część występowała

Proszę Zaloguj lub Zarejestruj się, aby dołączyć do konwersacji.

Więcej
2015/11/15 18:27 #31586 przez Duch tamtych czasów

Duch tamtych czasów odpowiedział w temacie: Przygotowania ZŁOMBOL 2016

Zgadzam się, to jest zupełnie jak w Nysie. Ale jednak bywają części (np. blacharskie) które wystepowały jedynie w danym modelu. Tak czy inaczej życzymy sukcesów :-) Czekamy na zdjęcia :-)

Proszę Zaloguj lub Zarejestruj się, aby dołączyć do konwersacji.

Więcej
2015/11/15 18:43 #31587 przez Magil Team

Magil Team odpowiedział w temacie: Przygotowania ZŁOMBOL 2016

Mam pewien adres do spraqdzenia. Gostek kiedys mial sklep z czesciami do aut rodem z PRL zuk nysa star itp. Ponoc juz dzialalnosc zakonczyl ale nadal skladIk z czesciami posiada. Jak cos to podesle namiary.

Proszę Zaloguj lub Zarejestruj się, aby dołączyć do konwersacji.

Więcej
2015/11/15 21:02 #31593 przez Załoga Tarpaniątka

Załoga Tarpaniątka odpowiedział w temacie: Przygotowania ZŁOMBOL 2016

oktaKoń napisał: Tarpan to jest "cudowna" myśl techniczna inżynierów PRL'u aby zbudować auto z tego co jest dostępne na rynku polskim. Tak więc jest to zlepek Żuka, Nysy, Poloneza, 126p oraz co może być dla niektórych ciekawostką URSUS'a C-360 3p. Szukając części nie zawsze szukam centralnie pod Tarpana ale pod modele w których dana część występowała


Bardziej Perskinsa bo to ichniejszy silnik wkładali co było kompletną porażką "konstruktorską" jeśli w ogóle można to w takich kategoriach rozpatrywać. Prędkość obrotową silnika "nadrabiali" przełożeniem dyfra na poziomie 4,1 co skutkowało czasem przy mocnym obciążeniu ścinaniem śrub na wale. Już pomijam problemy z rozkręcającymi się elementami od drgań.


Ja osobiście lubię tego złoma. I żeby nie było, to genialny i póki co nie powielony patent z przesuwaną ścianą grodziową po prostu kładzie na łopatki funkcjonalność zdecydowanej większości "cywilnych" pickupów.

"Nie bój się, że twoje życie się skończy - bój się, że nigdy się nie zacznie..."

Proszę Zaloguj lub Zarejestruj się, aby dołączyć do konwersacji.

zlombol akcja 001
zlombol akcja 002
zlombol akcja 003
zlombol akcja 004
zlombol akcja 005
zlombol akcja 006
zlombol akcja 007
zlombol akcja 008