Przygotowania ZŁOMBOL 2016

Więcej
2015/11/15 21:56 - 2015/11/15 21:57 #31594 przez oktaKoń

oktaKoń odpowiedział w temacie: Przygotowania ZŁOMBOL 2016

Załoga Tarpaniątka napisał:
Bardziej Perskinsa bo to ichniejszy silnik wkładali co było kompletną porażką "konstruktorską" jeśli w ogóle można to w takich kategoriach rozpatrywać. Prędkość obrotową silnika "nadrabiali" przełożeniem dyfra na poziomie 4,1 co skutkowało czasem przy mocnym obciążeniu ścinaniem śrub na wale. Już pomijam problemy z rozkręcającymi się elementami od drgań.


Ja osobiście lubię tego złoma. I żeby nie było, to genialny i póki co nie powielony patent z przesuwaną ścianą grodziową po prostu kładzie na łopatki funkcjonalność zdecydowanej większości "cywilnych" pickupów.


Właśnie symbol "3p" informuje nas o tym typie silnika ;) Rozmawiałem też z jednym z właścicieli tej wersji silnikowej Tarpana opowiadał, że zanim przełożył silnik do ciągnika. W Tarpanie 239d chociaż była mała moc (mierzona w KM) i problemach podczas niskich obrotów (na biegu jałowym telepało nim tak jak by chciał wyskoczyć przez maskę), podczas jazdy zużywał minimalne jak na tamte czasy ilości ropy.

Jeżeli chodzi o ścianę grodziową byłem pozytywnie zaskoczony. W zeszłym tygodniu po wyczyszczeni wszystkiego na pace i w środku ( pozbywanie się przynitowanych części blachy nierdzewnej - taki patent byłego właściciela na dziurawą podłogę :D ) przesunąłem w ścianę grodziową w kierunku paki. Nie było mi wcześniej dane sprawdzenie ile faktycznie jest miejsca na tylnej kanapie. Ku mojemu zdziwieniu jest dość sporo miejsca przed kolanami, ale chyba na tej wygodzie się kończy. Kanapa tylna chyba nadaje się tylko do krótkich podróży, cienka jest warstwa pod siedzeniem a i oparcie to prawie tylko obita skajem deska z gąbką jak jakiej kiedyś używało się do wygłuszenia drzwi w mieszkaniach.
Ostatnio zmieniany: 2015/11/15 21:57 przez oktaKoń.

Proszę Zaloguj lub Zarejestruj się, aby dołączyć do konwersacji.

Więcej
2015/11/15 22:57 #31595 przez Grzmiący Rydwan

Grzmiący Rydwan odpowiedział w temacie: Przygotowania ZŁOMBOL 2016

Pod Magnuszewem, niedaleko Warszawy jest poletko gdzie "rosną" Tarpany bez silnika. Właściciel skupuje te z Perkinsami, wyjmuje serce, a reszta za stodołę...

Grzmiący Rydwan, dowódca - Diesel

husariarally.eu/ - rajd do Gruzji - jeśli komuś mało wrażeń;-)

Proszę Zaloguj lub Zarejestruj się, aby dołączyć do konwersacji.

Więcej
2015/11/16 07:46 - 2015/11/16 07:48 #31597 przez Załoga Tarpaniątka

Załoga Tarpaniątka odpowiedział w temacie: Przygotowania ZŁOMBOL 2016

oktaKoń napisał:

Załoga Tarpaniątka napisał:
Bardziej Perskinsa bo to ichniejszy silnik wkładali co było kompletną porażką "konstruktorską" jeśli w ogóle można to w takich kategoriach rozpatrywać. Prędkość obrotową silnika "nadrabiali" przełożeniem dyfra na poziomie 4,1 co skutkowało czasem przy mocnym obciążeniu ścinaniem śrub na wale. Już pomijam problemy z rozkręcającymi się elementami od drgań.


Ja osobiście lubię tego złoma. I żeby nie było, to genialny i póki co nie powielony patent z przesuwaną ścianą grodziową po prostu kładzie na łopatki funkcjonalność zdecydowanej większości "cywilnych" pickupów.


Właśnie symbol "3p" informuje nas o tym typie silnika ;) Rozmawiałem też z jednym z właścicieli tej wersji silnikowej Tarpana opowiadał, że zanim przełożył silnik do ciągnika. W Tarpanie 239d chociaż była mała moc (mierzona w KM) i problemach podczas niskich obrotów (na biegu jałowym telepało nim tak jak by chciał wyskoczyć przez maskę), podczas jazdy zużywał minimalne jak na tamte czasy ilości ropy.

Jeżeli chodzi o ścianę grodziową byłem pozytywnie zaskoczony. W zeszłym tygodniu po wyczyszczeni wszystkiego na pace i w środku ( pozbywanie się przynitowanych części blachy nierdzewnej - taki patent byłego właściciela na dziurawą podłogę :D ) przesunąłem w ścianę grodziową w kierunku paki. Nie było mi wcześniej dane sprawdzenie ile faktycznie jest miejsca na tylnej kanapie. Ku mojemu zdziwieniu jest dość sporo miejsca przed kolanami, ale chyba na tej wygodzie się kończy. Kanapa tylna chyba nadaje się tylko do krótkich podróży, cienka jest warstwa pod siedzeniem a i oparcie to prawie tylko obita skajem deska z gąbką jak jakiej kiedyś używało się do wygłuszenia drzwi w mieszkaniach.


No spalanie ropy na poziomie 6 litrów podczas normalnej jazdy dało się zamknąć. Jednak nie wytrzymałbym chyba tego hałasu na trasie Złombolowej.

Jak już bierzesz się za remont blachy, to wytnij całą podłogę bo tej na prawdę nie ma sensu remontować. Wywal dosłownie wszystko co jest na spodzie ( po prostu odetnij cały spód) najlepiej wraz z progami. Progi zrób z profili zamkniętych nowych i najlepiej daj je ocynkować przed wstawieniem. Pod nową podłogę zrób kratownicę z profili a na to zamontuj płaską blachę na pace. Wywalając koło zapasowe da się zyskać kolejne 20cm wysokości na pace ( fakt że wtedy odpada nam przesuwana ściana), a jak na to się nie decydujesz to i tak wstawiając kratownicę pod całość i kładąc nową blachę dobrze zabezpieczoną, uchronisz się od kolejnej reanimacji podłogi za jakieś 4-5 lat bo po takim mniej więcej czasie zgnije ona na wszystkich mocowaniach i wzmocnieniach.

Co do kanapy z tyłu to nie jest zła, ale trzeba zmienić kąt ustawienia oparcia bo na dłuższą metę jest niewygodna, albo brać w trasę odpowiednią ilość koców dzięki którym wyprofilujesz sobie "siedzisko"

Edit:

zapomniałem o chyba najwazniejszym. Skasuj odpływy z przedniej szyby które są wpuszczane w słupki A bo potem gnije wszystko od środka. Tak samo skasują tą rynienkę która jest przedłużeniem progów od wewnątrz samochodu i leci w stronę tylnych kół. Włazi do niej pełno błota lecącego z kół i wszystko gnije.

"Nie bój się, że twoje życie się skończy - bój się, że nigdy się nie zacznie..."
Ostatnio zmieniany: 2015/11/16 07:48 przez Załoga Tarpaniątka.

Proszę Zaloguj lub Zarejestruj się, aby dołączyć do konwersacji.

Więcej
2015/11/16 13:15 #31598 przez oktaKoń

oktaKoń odpowiedział w temacie: Przygotowania ZŁOMBOL 2016

Raczej większe zmiany w konstrukcji nie wchodzą w grę. Auto było wyrejestrowane (sprzedaż na części jeszcze tak można było się pozbyć auta nie oddając na szrot), a teraz wg. rzeczoznawcy będzie można przywrócić na "żółte blachy". Za około 2 tygodnie jestem umówiony z nim na oględziny i podanie numeru nadwozia oraz danych tabliczki znamionowej.

Paki bym nie opuszczał chcę zmieścić pod nią większy zbiornik paliwa w oryginale było chyba około 45l, a nawet instalacji LPG nie będzie można zamontować jeżeli będą "żółte blachy".

Niestety nie mam auta blisko wrocławia tylko 40 km od . Więc jeżdżę na weekendy jedynie je robić.

Proszę Zaloguj lub Zarejestruj się, aby dołączyć do konwersacji.

Więcej
2015/11/16 22:35 #31601 przez stasiu

stasiu odpowiedział w temacie: Przygotowania ZŁOMBOL 2016

Załoga Tarpaniątka napisał:

Stasiu... waż słowa, bo następnym razem jak będziesz wymieniał resor w środku nocy to nie będziemy świecili :lol:


Ale ja jeszcze nie byłem na złombolu :woohoo: byłem tylko na jednym spotkaniu w Katowicach w lokalu gdzie Korfanty stoi , byłem ja ty i jeszcze inne 2 osoby , to nie wiem czy mnie kojarzysz :P

stasiu

Proszę Zaloguj lub Zarejestruj się, aby dołączyć do konwersacji.

Więcej
2015/11/17 08:48 #31603 przez LIMBOWA najlepsza ulica w Gdyni

LIMBOWA najlepsza ulica w Gdyni odpowiedział w temacie: Przygotowania ZŁOMBOL 2016

stasiu napisał:
Ale ja jeszcze nie byłem na złombolu :woohoo: :P



błogosławieni , którzy nie widzieli, a uwierzyli ... :lol:

Podstawą elektryki są dobre styki !

Proszę Zaloguj lub Zarejestruj się, aby dołączyć do konwersacji.

Więcej
2015/11/17 17:04 #31609 przez Duch tamtych czasów

Duch tamtych czasów odpowiedział w temacie: Przygotowania ZŁOMBOL 2016

Tomek sam dłubiesz tego Tarpana i to tylko weekendami? To musisz mieć ostre zacięcie :-) Tylko życzyć powodzenia :-) Najlepiej byłoby zrzucić budę z ramy, wtedy wszystko się ujawni :-)

Proszę Zaloguj lub Zarejestruj się, aby dołączyć do konwersacji.

Więcej
2015/11/17 18:01 #31613 przez oktaKoń

oktaKoń odpowiedział w temacie: Przygotowania ZŁOMBOL 2016

Duch tamtych czasów napisał: Tomek sam dłubiesz tego Tarpana i to tylko weekendami? To musisz mieć ostre zacięcie :-) Tylko życzyć powodzenia :-) Najlepiej byłoby zrzucić budę z ramy, wtedy wszystko się ujawni :-)


Będzie ściągana buda tylko powyjmuję zbędne kilogramy i będę chciał ją zawieźć na PS do mnie do firmy. W końcu mają tam sprzęt i warunki od spawalni po lakiernie. :D

Proszę Zaloguj lub Zarejestruj się, aby dołączyć do konwersacji.

Więcej
2015/11/17 22:05 - 2015/11/17 22:06 #31618 przez Duch tamtych czasów

Duch tamtych czasów odpowiedział w temacie: Przygotowania ZŁOMBOL 2016

Nasza rama od Nysy właśnie idzie do piaskowania. Później spawanie tego co trzeba i za pewne polakierujemy ale to już sami. No chyba, że oddamy do ocynku.
Oczywiście jeśli ktoś chce może podejrzeć zdjęcia na naszej fejsbukowej stronie "Duch Tamtych Czasów" :-)
Ostatnio zmieniany: 2015/11/17 22:06 przez Duch tamtych czasów.

Proszę Zaloguj lub Zarejestruj się, aby dołączyć do konwersacji.

Więcej
2015/11/17 23:24 - 2015/11/17 23:26 #31620 przez Gwardia Faraona

Gwardia Faraona odpowiedział w temacie: Przygotowania ZŁOMBOL 2016

?
Ostatnio zmieniany: 2015/11/17 23:26 przez Gwardia Faraona. Powód: czemu nie da się usunąć posta?

Proszę Zaloguj lub Zarejestruj się, aby dołączyć do konwersacji.

zlombol akcja 001
zlombol akcja 002
zlombol akcja 003
zlombol akcja 004
zlombol akcja 005
zlombol akcja 006
zlombol akcja 007
zlombol akcja 008