- Posty: 65
- Otrzymane podziękowania: 2
Przygotowania ZŁOMBOL 2016
- oktaKoń
-
- Wylogowany
- Senior forum
-
oktaKoń odpowiedział w temacie: Przygotowania ZŁOMBOL 2016
Załoga Tarpaniątka napisał:
Bardziej Perskinsa bo to ichniejszy silnik wkładali co było kompletną porażką "konstruktorską" jeśli w ogóle można to w takich kategoriach rozpatrywać. Prędkość obrotową silnika "nadrabiali" przełożeniem dyfra na poziomie 4,1 co skutkowało czasem przy mocnym obciążeniu ścinaniem śrub na wale. Już pomijam problemy z rozkręcającymi się elementami od drgań.
Ja osobiście lubię tego złoma. I żeby nie było, to genialny i póki co nie powielony patent z przesuwaną ścianą grodziową po prostu kładzie na łopatki funkcjonalność zdecydowanej większości "cywilnych" pickupów.
Właśnie symbol "3p" informuje nas o tym typie silnika

Jeżeli chodzi o ścianę grodziową byłem pozytywnie zaskoczony. W zeszłym tygodniu po wyczyszczeni wszystkiego na pace i w środku ( pozbywanie się przynitowanych części blachy nierdzewnej - taki patent byłego właściciela na dziurawą podłogę

Proszę Zaloguj lub Zarejestruj się, aby dołączyć do konwersacji.
- Grzmiący Rydwan
-
- Wylogowany
- Platynowy forowicz
-
- 2 Złombole, 0 awarii
Grzmiący Rydwan odpowiedział w temacie: Przygotowania ZŁOMBOL 2016
Grzmiący Rydwan, dowódca - Diesel
husariarally.eu/ - rajd do Gruzji - jeśli komuś mało wrażeń

Proszę Zaloguj lub Zarejestruj się, aby dołączyć do konwersacji.
- Załoga Tarpaniątka
-
- Wylogowany
- Moderator
-
- Posty: 2606
- Oklaski: 48
- Otrzymane podziękowania: 169
Załoga Tarpaniątka odpowiedział w temacie: Przygotowania ZŁOMBOL 2016
oktaKoń napisał:
Załoga Tarpaniątka napisał:
Bardziej Perskinsa bo to ichniejszy silnik wkładali co było kompletną porażką "konstruktorską" jeśli w ogóle można to w takich kategoriach rozpatrywać. Prędkość obrotową silnika "nadrabiali" przełożeniem dyfra na poziomie 4,1 co skutkowało czasem przy mocnym obciążeniu ścinaniem śrub na wale. Już pomijam problemy z rozkręcającymi się elementami od drgań.
Ja osobiście lubię tego złoma. I żeby nie było, to genialny i póki co nie powielony patent z przesuwaną ścianą grodziową po prostu kładzie na łopatki funkcjonalność zdecydowanej większości "cywilnych" pickupów.
Właśnie symbol "3p" informuje nas o tym typie silnikaRozmawiałem też z jednym z właścicieli tej wersji silnikowej Tarpana opowiadał, że zanim przełożył silnik do ciągnika. W Tarpanie 239d chociaż była mała moc (mierzona w KM) i problemach podczas niskich obrotów (na biegu jałowym telepało nim tak jak by chciał wyskoczyć przez maskę), podczas jazdy zużywał minimalne jak na tamte czasy ilości ropy.
Jeżeli chodzi o ścianę grodziową byłem pozytywnie zaskoczony. W zeszłym tygodniu po wyczyszczeni wszystkiego na pace i w środku ( pozbywanie się przynitowanych części blachy nierdzewnej - taki patent byłego właściciela na dziurawą podłogę) przesunąłem w ścianę grodziową w kierunku paki. Nie było mi wcześniej dane sprawdzenie ile faktycznie jest miejsca na tylnej kanapie. Ku mojemu zdziwieniu jest dość sporo miejsca przed kolanami, ale chyba na tej wygodzie się kończy. Kanapa tylna chyba nadaje się tylko do krótkich podróży, cienka jest warstwa pod siedzeniem a i oparcie to prawie tylko obita skajem deska z gąbką jak jakiej kiedyś używało się do wygłuszenia drzwi w mieszkaniach.
No spalanie ropy na poziomie 6 litrów podczas normalnej jazdy dało się zamknąć. Jednak nie wytrzymałbym chyba tego hałasu na trasie Złombolowej.
Jak już bierzesz się za remont blachy, to wytnij całą podłogę bo tej na prawdę nie ma sensu remontować. Wywal dosłownie wszystko co jest na spodzie ( po prostu odetnij cały spód) najlepiej wraz z progami. Progi zrób z profili zamkniętych nowych i najlepiej daj je ocynkować przed wstawieniem. Pod nową podłogę zrób kratownicę z profili a na to zamontuj płaską blachę na pace. Wywalając koło zapasowe da się zyskać kolejne 20cm wysokości na pace ( fakt że wtedy odpada nam przesuwana ściana), a jak na to się nie decydujesz to i tak wstawiając kratownicę pod całość i kładąc nową blachę dobrze zabezpieczoną, uchronisz się od kolejnej reanimacji podłogi za jakieś 4-5 lat bo po takim mniej więcej czasie zgnije ona na wszystkich mocowaniach i wzmocnieniach.
Co do kanapy z tyłu to nie jest zła, ale trzeba zmienić kąt ustawienia oparcia bo na dłuższą metę jest niewygodna, albo brać w trasę odpowiednią ilość koców dzięki którym wyprofilujesz sobie "siedzisko"
Edit:
zapomniałem o chyba najwazniejszym. Skasuj odpływy z przedniej szyby które są wpuszczane w słupki A bo potem gnije wszystko od środka. Tak samo skasują tą rynienkę która jest przedłużeniem progów od wewnątrz samochodu i leci w stronę tylnych kół. Włazi do niej pełno błota lecącego z kół i wszystko gnije.
"Nie bój się, że twoje życie się skończy - bój się, że nigdy się nie zacznie..."
Proszę Zaloguj lub Zarejestruj się, aby dołączyć do konwersacji.
- oktaKoń
-
- Wylogowany
- Senior forum
-
- Posty: 65
- Otrzymane podziękowania: 2
oktaKoń odpowiedział w temacie: Przygotowania ZŁOMBOL 2016
Paki bym nie opuszczał chcę zmieścić pod nią większy zbiornik paliwa w oryginale było chyba około 45l, a nawet instalacji LPG nie będzie można zamontować jeżeli będą "żółte blachy".
Niestety nie mam auta blisko wrocławia tylko 40 km od . Więc jeżdżę na weekendy jedynie je robić.
Proszę Zaloguj lub Zarejestruj się, aby dołączyć do konwersacji.
- stasiu
-
- Wylogowany
- Złoty forowicz
-
- Posty: 201
- Oklaski: 2
- Otrzymane podziękowania: 8
stasiu odpowiedział w temacie: Przygotowania ZŁOMBOL 2016
Załoga Tarpaniątka napisał:
Stasiu... waż słowa, bo następnym razem jak będziesz wymieniał resor w środku nocy to nie będziemy świecili
Ale ja jeszcze nie byłem na złombolu


stasiu
Proszę Zaloguj lub Zarejestruj się, aby dołączyć do konwersacji.
- LIMBOWA najlepsza ulica w Gdyni
-
- Wylogowany
- Platynowy forowicz
-
- 6 Złomboli jako kapitan 40987km 6 udanych powrotów
- Posty: 1268
- Oklaski: 41
- Otrzymane podziękowania: 146
LIMBOWA najlepsza ulica w Gdyni odpowiedział w temacie: Przygotowania ZŁOMBOL 2016
stasiu napisał:
Ale ja jeszcze nie byłem na złombolu![]()
błogosławieni , którzy nie widzieli, a uwierzyli ...

Podstawą elektryki są dobre styki !
Proszę Zaloguj lub Zarejestruj się, aby dołączyć do konwersacji.
- Duch tamtych czasów
-
- Wylogowany
- Złoty forowicz
-
- Posty: 287
- Oklaski: -1
- Otrzymane podziękowania: 17
Duch tamtych czasów odpowiedział w temacie: Przygotowania ZŁOMBOL 2016



Proszę Zaloguj lub Zarejestruj się, aby dołączyć do konwersacji.
- oktaKoń
-
- Wylogowany
- Senior forum
-
- Posty: 65
- Otrzymane podziękowania: 2
oktaKoń odpowiedział w temacie: Przygotowania ZŁOMBOL 2016
Duch tamtych czasów napisał: Tomek sam dłubiesz tego Tarpana i to tylko weekendami? To musisz mieć ostre zacięcie
Tylko życzyć powodzenia
Najlepiej byłoby zrzucić budę z ramy, wtedy wszystko się ujawni
Będzie ściągana buda tylko powyjmuję zbędne kilogramy i będę chciał ją zawieźć na PS do mnie do firmy. W końcu mają tam sprzęt i warunki od spawalni po lakiernie.

Proszę Zaloguj lub Zarejestruj się, aby dołączyć do konwersacji.
- Duch tamtych czasów
-
- Wylogowany
- Złoty forowicz
-
- Posty: 287
- Oklaski: -1
- Otrzymane podziękowania: 17
Duch tamtych czasów odpowiedział w temacie: Przygotowania ZŁOMBOL 2016
Oczywiście jeśli ktoś chce może podejrzeć zdjęcia na naszej fejsbukowej stronie "Duch Tamtych Czasów"

Proszę Zaloguj lub Zarejestruj się, aby dołączyć do konwersacji.
- Gwardia Faraona
-
- Wylogowany
- Złoty forowicz
-
- Posty: 167
- Oklaski: 1
- Otrzymane podziękowania: 7
Gwardia Faraona odpowiedział w temacie: Przygotowania ZŁOMBOL 2016
Proszę Zaloguj lub Zarejestruj się, aby dołączyć do konwersacji.