Przygotowania ZŁOMBOL 2016
- Żuk Kazik
-
- Wylogowany
- Platynowy forowicz
-
- AudioBas
Mniej
Więcej
2015/11/29 00:54 #31743
przez Żuk Kazik
Żuk Kazik odpowiedział w temacie: Przygotowania ZŁOMBOL 2016
Za tą kasę to musiałem brać, nawet jakbym miał sprzedać dalej 
Dosłownie nówki, zestaw nawet nie zamontowany kupiony i leżał, a że gość sprzedał kampera to mu się to walało w domu
Niestety nie stać nas na pozorne oszczędności i musimy zrobić raz i porządnie, aby nie wydawać dwa razy kasy...
Budżet niestety się kurczy, a nawet porządnie nie ruszyliśmy...
Boję się wykręcać silnik, bo zaraz pewnie nowe tłoki, wał do szlifu i milion innych rzeczy
Żuka planuję mieć do końca jego lub mojego życia więc musimy porządnie ogarniać!
A, że człowiek chce dobrze, to kupuje... Skrzynia Tczew, hamulce z lublina z pompą, elektryczne wentylatory i leci tysiąc, półtora, dwa...
A gdzie reszta?
Dobrze, że miesiąc się kończy, bo chyba chleb z masłem byśmy jedli

Dosłownie nówki, zestaw nawet nie zamontowany kupiony i leżał, a że gość sprzedał kampera to mu się to walało w domu

Niestety nie stać nas na pozorne oszczędności i musimy zrobić raz i porządnie, aby nie wydawać dwa razy kasy...

Budżet niestety się kurczy, a nawet porządnie nie ruszyliśmy...
Boję się wykręcać silnik, bo zaraz pewnie nowe tłoki, wał do szlifu i milion innych rzeczy

Żuka planuję mieć do końca jego lub mojego życia więc musimy porządnie ogarniać!
A, że człowiek chce dobrze, to kupuje... Skrzynia Tczew, hamulce z lublina z pompą, elektryczne wentylatory i leci tysiąc, półtora, dwa...
A gdzie reszta?
Dobrze, że miesiąc się kończy, bo chyba chleb z masłem byśmy jedli

Proszę Zaloguj lub Zarejestruj się, aby dołączyć do konwersacji.
- Duch tamtych czasów
-
- Wylogowany
- Złoty forowicz
-
Mniej
Więcej
- Posty: 287
- Oklaski: -1
- Otrzymane podziękowania: 17
2015/11/29 11:00 #31746
przez Duch tamtych czasów
Duch tamtych czasów odpowiedział w temacie: Przygotowania ZŁOMBOL 2016
Solar to super temat
U nas nie przejdzie bo na pewno będziemy mieli mnóstwo klamotów na dachu podczas rajdu/rajdów...
Do czego ten będzie używany? Da się podpiąć klimę czy za mała moc? Do grzania wody w kamperze pewnie idealny? Było by super gdyby można tym napędzić przetwornicę do laptopa



Proszę Zaloguj lub Zarejestruj się, aby dołączyć do konwersacji.
- Żuk Kazik
-
- Wylogowany
- Platynowy forowicz
-
- AudioBas
2015/11/29 11:53 #31748
przez Żuk Kazik
Żuk Kazik odpowiedział w temacie: Przygotowania ZŁOMBOL 2016
Montujesz solar na dachu, do tego sterownik, który ukazałem na zdjęciach i dodatkowy akumulator i do niego przetwornicę 
Lub od razu akumulator, uzyskujesz 12-14V i do tego podłączasz urządzenia pracujące w tym napięciu...
Czyli taki schemat:
www.modernhome.pl/data/include/cms/Schem..._slonecznej_copy.jpg

Lub od razu akumulator, uzyskujesz 12-14V i do tego podłączasz urządzenia pracujące w tym napięciu...
Czyli taki schemat:
www.modernhome.pl/data/include/cms/Schem..._slonecznej_copy.jpg
Proszę Zaloguj lub Zarejestruj się, aby dołączyć do konwersacji.
- Grzmiący Rydwan
-
- Wylogowany
- Platynowy forowicz
-
- 2 Złombole, 0 awarii
2015/11/29 13:01 #31749
przez Grzmiący Rydwan
Grzmiący Rydwan, dowódca - Diesel
husariarally.eu/ - rajd do Gruzji - jeśli komuś mało wrażeń
Grzmiący Rydwan odpowiedział w temacie: Przygotowania ZŁOMBOL 2016
Z klapa na bok jest tak - trzeba wspawać wzmocnienia w lewej krawędzi nadwozia. Ja wziąłem profil stalowy 2x2 cm, przeciąłem na dwa kawałki, ustawiłem go od tyłu i nawierciłem kilkanaście otworów w blasze.
Niestety nie mam fotek ze wzmocnieniem lewej strony nadwozia - ale na powyższej fotce widać o co chodzi - profil od tyłu, a od frontu dziurki. Punktowe spawy migomatem - zdradzę sekret - po każdym spawie trzeba cążkami odciąć kulkę na końcu drutu w migomacie - dzięki temu spawy wychodzą lepsze.
Teraz jak obliczyć miejsce zawiasów itp. Przede wszystkim trzeba skoczyć na szrot, gdzie stoi Żuk z którego odzyskamy zawiasy z drzwi kierowcy. Potrzebne są 3 rzeczy - młotek, śrubokręt udarowy i puszka spraya w oczojebnym kolorze.
Najpierw malujemy od zewnątrz zawiasy sprayem, czekamy aż ciut podeschnie i za pomocą śrubokręta udarowego i młotka odkręcamy zawiasy. Dzięki malowaniu uprzedni m - idealnie widać pod jakim kątem były zainstalowane i jak głęboko wsunięte.
Teraz na naszym aucie mierzymy punkt zamocowania zawiasów - dokładnie na tej samej wysokości co były przy przednich drzwiach - jako punkt odniesienia użyjcie własnych drzwi kierowcy. Zawiasy od strony nadwozia trzeba ciut skrócić.
Kolejna czynność to wycięcie w drzwiach wpustów na zawias - tutaj też polecam obejrzeć oryginalne drzwi kierowcy i coś podobnego zrobić, wspawując stsowne wzmocnienia, aby zawias miał się czego trzymać. Najprościej wsunąć i zaspawać kawałek profilu.
W drzwiach trzeba jeszcze wspawać w prawym dolnym roku kawałek grubszej blachy - bo na czymś będą musiały się opierać.
Teraz przykładamy zawiasy DO nadwozia i wstępnie je mocujemy na odpowiedniej wysokości, pod kątem który wynika z malowania ich wcześniej sprayem. Robimy mocowanie na dwie śruby każdego zawiasu, solidnie skręcamy.
Ostatania czynność przed finalnym mierzeniem drzwi to przeróbka progu. Solidny stalowy kątownik, nieco mniejszy niż oryginalny blaszany. Za pomocą czegokolwiek zbieramy nieco grubości desek z krawędzi, aby nasz kątownik po założeniu zrobił
płaszczyznę z podłogą a nie schodek. Kątownik od góry, płaskownik od dołu, całość skręcamy solidnie śrubami z łbem stożkowym.
Dobra, pora na drzwi - wstawiamy je w otwór, za pomocą jakichś podkładek ustalamy ich położenie względem kątownika w progu. Jak uznamy że wszystko jest git - kilka spawów ustalających na zawias do drzwi. I delikatnie je otwieramy - jeśli wszystko działa poprawnie - na otwartych drzwiach spawarką instalujemy zawias do drzwi raz na zawsze. I zasadniczo to cała robota. Pozostaje jeszcze dorobić zamek, ślizg teflonowy na progu, lub na wzmocnionym dole drzwi - tak aby po zamknięciu zamkiem były one równo - jeśli bowiem na nich znajdzie się drabinka - to bez punktu podparcia będziecie wyrywać górny zawias podczas wchodzenia.
Na koniec linki do mojego opisu z bloga:
grzmiacyrydwan.blogspot.com/2014/05/metaloplastyki-cd.html
grzmiacyrydwan.blogspot.com/2014/05/drzwi-w-bok.html
grzmiacyrydwan.blogspot.com/2014/05/ciec...ecie-i-spawanie.html
grzmiacyrydwan.blogspot.com/2014/05/garazowe-rewolucje.html
Niestety nie mam fotek ze wzmocnieniem lewej strony nadwozia - ale na powyższej fotce widać o co chodzi - profil od tyłu, a od frontu dziurki. Punktowe spawy migomatem - zdradzę sekret - po każdym spawie trzeba cążkami odciąć kulkę na końcu drutu w migomacie - dzięki temu spawy wychodzą lepsze.
Teraz jak obliczyć miejsce zawiasów itp. Przede wszystkim trzeba skoczyć na szrot, gdzie stoi Żuk z którego odzyskamy zawiasy z drzwi kierowcy. Potrzebne są 3 rzeczy - młotek, śrubokręt udarowy i puszka spraya w oczojebnym kolorze.
Najpierw malujemy od zewnątrz zawiasy sprayem, czekamy aż ciut podeschnie i za pomocą śrubokręta udarowego i młotka odkręcamy zawiasy. Dzięki malowaniu uprzedni m - idealnie widać pod jakim kątem były zainstalowane i jak głęboko wsunięte.
Teraz na naszym aucie mierzymy punkt zamocowania zawiasów - dokładnie na tej samej wysokości co były przy przednich drzwiach - jako punkt odniesienia użyjcie własnych drzwi kierowcy. Zawiasy od strony nadwozia trzeba ciut skrócić.
Kolejna czynność to wycięcie w drzwiach wpustów na zawias - tutaj też polecam obejrzeć oryginalne drzwi kierowcy i coś podobnego zrobić, wspawując stsowne wzmocnienia, aby zawias miał się czego trzymać. Najprościej wsunąć i zaspawać kawałek profilu.
W drzwiach trzeba jeszcze wspawać w prawym dolnym roku kawałek grubszej blachy - bo na czymś będą musiały się opierać.
Teraz przykładamy zawiasy DO nadwozia i wstępnie je mocujemy na odpowiedniej wysokości, pod kątem który wynika z malowania ich wcześniej sprayem. Robimy mocowanie na dwie śruby każdego zawiasu, solidnie skręcamy.
Ostatania czynność przed finalnym mierzeniem drzwi to przeróbka progu. Solidny stalowy kątownik, nieco mniejszy niż oryginalny blaszany. Za pomocą czegokolwiek zbieramy nieco grubości desek z krawędzi, aby nasz kątownik po założeniu zrobił
płaszczyznę z podłogą a nie schodek. Kątownik od góry, płaskownik od dołu, całość skręcamy solidnie śrubami z łbem stożkowym.
Dobra, pora na drzwi - wstawiamy je w otwór, za pomocą jakichś podkładek ustalamy ich położenie względem kątownika w progu. Jak uznamy że wszystko jest git - kilka spawów ustalających na zawias do drzwi. I delikatnie je otwieramy - jeśli wszystko działa poprawnie - na otwartych drzwiach spawarką instalujemy zawias do drzwi raz na zawsze. I zasadniczo to cała robota. Pozostaje jeszcze dorobić zamek, ślizg teflonowy na progu, lub na wzmocnionym dole drzwi - tak aby po zamknięciu zamkiem były one równo - jeśli bowiem na nich znajdzie się drabinka - to bez punktu podparcia będziecie wyrywać górny zawias podczas wchodzenia.
Na koniec linki do mojego opisu z bloga:
grzmiacyrydwan.blogspot.com/2014/05/metaloplastyki-cd.html
grzmiacyrydwan.blogspot.com/2014/05/drzwi-w-bok.html
grzmiacyrydwan.blogspot.com/2014/05/ciec...ecie-i-spawanie.html
grzmiacyrydwan.blogspot.com/2014/05/garazowe-rewolucje.html
Grzmiący Rydwan, dowódca - Diesel
husariarally.eu/ - rajd do Gruzji - jeśli komuś mało wrażeń

Proszę Zaloguj lub Zarejestruj się, aby dołączyć do konwersacji.
- KatoFuriaty
-
Autor
- Wylogowany
- Platynowy forowicz
-
Mniej
Więcej
- Posty: 579
- Oklaski: 12
- Otrzymane podziękowania: 37
2015/11/30 18:31 #31764
przez KatoFuriaty
KatoFuriaty odpowiedział w temacie: Przygotowania ZŁOMBOL 2016
Jest przy tym trochę roboty i dłubania ale efekt końcowy daje powód do dumy

Proszę Zaloguj lub Zarejestruj się, aby dołączyć do konwersacji.
- SkazaniNaŁadę
-
- Wylogowany
- Złoty forowicz
-
Mniej
Więcej
- Posty: 215
- Oklaski: 5
- Otrzymane podziękowania: 22
2015/12/12 17:54 #31890
przez SkazaniNaŁadę
SkazaniNaŁadę odpowiedział w temacie: Przygotowania ZŁOMBOL 2016
Proszę Zaloguj lub Zarejestruj się, aby dołączyć do konwersacji.
- Babcia wŁadzia
-
- Wylogowany
- Złoty forowicz
-
Mniej
Więcej
- Posty: 182
- Oklaski: 3
- Otrzymane podziękowania: 17
2015/12/12 18:17 - 2015/12/12 18:21 #31891
przez Babcia wŁadzia
Babcia wŁadzia odpowiedział w temacie: Przygotowania ZŁOMBOL 2016
Ostatnio zmieniany: 2015/12/12 18:21 przez Babcia wŁadzia.
Proszę Zaloguj lub Zarejestruj się, aby dołączyć do konwersacji.
- Czerwony Team
-
- Wylogowany
- Platynowy forowicz
-
Mniej
Więcej
- Posty: 782
- Oklaski: 22
- Otrzymane podziękowania: 85
2015/12/12 19:08 #31893
przez Czerwony Team
FSO Sekcja Śląsk
www.forum.sekcja-slask.pl/index.php
Blog załogi:
www.czerwonyteam.blogspot.com/
Czerwony Team odpowiedział w temacie: Przygotowania ZŁOMBOL 2016
U nas małe postępy....
FSO Sekcja Śląsk
www.forum.sekcja-slask.pl/index.php
Blog załogi:
www.czerwonyteam.blogspot.com/
Proszę Zaloguj lub Zarejestruj się, aby dołączyć do konwersacji.
- NO NAME TEAM
-
- Wylogowany
- Platynowy forowicz
-
- Lepsza Nowa Ruda niż stara blondynka...
Mniej
Więcej
- Posty: 351
- Oklaski: 5
- Otrzymane podziękowania: 22
2015/12/13 00:04 #31896
przez NO NAME TEAM
`14 LLoret + (nr. boczny 189)
`15 Passo del Stelvio + (nr. boczny24 )
`16 Palermo + (nr. boczny 16)
'17 Kraj Basków + (nr boczny 40)
'18 Chalkidiki + ( nr boczny 03)
'19 Irlandia + ( nr boczny 15)
’20 stay In Home
‘ 21 Burhaniye nr boczny 79
’22 Albania nr boczny 74
NO NAME TEAM odpowiedział w temacie: Przygotowania ZŁOMBOL 2016
Nasz Poldek rozpoczął hibernacje zimową.... ale dziś kupiłem nowe fotele z podgrzewaniem taki rarytas... natomiast druga połowa naszej Ekipy kupiła takiego fajnego mikrobusa
)

`14 LLoret + (nr. boczny 189)
`15 Passo del Stelvio + (nr. boczny24 )
`16 Palermo + (nr. boczny 16)
'17 Kraj Basków + (nr boczny 40)
'18 Chalkidiki + ( nr boczny 03)
'19 Irlandia + ( nr boczny 15)
’20 stay In Home
‘ 21 Burhaniye nr boczny 79
’22 Albania nr boczny 74
Proszę Zaloguj lub Zarejestruj się, aby dołączyć do konwersacji.
- Grzmiący Rydwan
-
- Wylogowany
- Platynowy forowicz
-
- 2 Złombole, 0 awarii
2015/12/13 11:38 - 2015/12/13 11:39 #31903
przez Grzmiący Rydwan
Grzmiący Rydwan, dowódca - Diesel
husariarally.eu/ - rajd do Gruzji - jeśli komuś mało wrażeń
Grzmiący Rydwan odpowiedział w temacie: Przygotowania ZŁOMBOL 2016
Grzmiący nie odpoczywa;-) Auto jest szykowane do Afryki, wiec prace idą pełną parą (a według wstępnego harmonogramu to miały być już zakończone;-)
Wymianie podlega pompa paliwa na nową z dodaniem dodatkowego filtra paliwa, nowy zderzak mocowany wprost do ramy z uchwytami do szarpania i gniazdami hi-lift, nowe koła, nowe resory i jeszcze niezliczona liczba drobiazgów;-)
A jak wrócimy to znowu przygotowania i naprawy tego co się zużyło;-)
Wymianie podlega pompa paliwa na nową z dodaniem dodatkowego filtra paliwa, nowy zderzak mocowany wprost do ramy z uchwytami do szarpania i gniazdami hi-lift, nowe koła, nowe resory i jeszcze niezliczona liczba drobiazgów;-)
A jak wrócimy to znowu przygotowania i naprawy tego co się zużyło;-)
Grzmiący Rydwan, dowódca - Diesel
husariarally.eu/ - rajd do Gruzji - jeśli komuś mało wrażeń

Ostatnio zmieniany: 2015/12/13 11:39 przez Grzmiący Rydwan.
Proszę Zaloguj lub Zarejestruj się, aby dołączyć do konwersacji.