Przygotowanie Żuka/Nysy na Złombol 2016

Więcej
2016/03/01 10:46 #35792 przez Załoga Tarpaniątka

Załoga Tarpaniątka odpowiedział w temacie: Przygotowanie Żuka/Nysy na Złombol 2016

Słoneczny Patrol napisał: Czyli przekładam silnik + skrzynie, robie flansze na skrzynie a reszta żukowska tak ? Jak to będzie się miało z żywotnością mostu i wału ?


Albo bierzesz jeden wał albo drugi. Nie rób mixów bo będą problemy w razie awarii. Ja bym zostawił wał Żukowski, bo tam masz tylko 3 krzyżaki i podporę. Elastyczny łącznik jest fajny bo sporo tłumi, ale mniej znosi.

Co do silnika ja bym poszedł w V6. W trasie spalanie wyjdzie podobne jak przy tym 2,0 a jazda zupełnie inna.

"Nie bój się, że twoje życie się skończy - bój się, że nigdy się nie zacznie..."

Proszę Zaloguj lub Zarejestruj się, aby dołączyć do konwersacji.

Więcej
2016/03/04 10:38 #35875 przez Grzmiący Rydwan

Grzmiący Rydwan odpowiedział w temacie: Przygotowanie Żuka/Nysy na Złombol 2016

Nie chce zakładać nowego wątku, a ten jest chyba idealny. Techniczne podsumowanie wyprawy Żukiem do Afryki, jazda w mrozach i upałach. Specjalnie dla szykujących maszyny na tegoroczny Złombol.

Zatem po kolei:

1. Zrobilismy 19 200 km, więc wszelkie obawy o trwałość zawieszenia i budy Żuka możecie sobie spokojnie darować;-) Wytrzyma to dzielnie, był najmniej kłopotliwym autem z polskich ekip.

2. Awarii całkowicie uniemożliwiających jazdę - w sumie jedna - zamknięcie się termostatu i rozszczelnienie wskutek tego chłodnicy. Z tym że nie traktuję tego nawet w kategorii prawdziwej awarii, bo za pomocą cyny i palnika usunąłem ją w pół godziny. Padnięty regulator napięcia pomijam, byłem w stanie jechać nawet bez niego, o ile byłby dzień. Poza tym drobiazgi typu rozszczelnianie felg, zniszczone opony, wyciek oleju z mostu (zaczął puszczać simmering), spalona żarówka H4, problemy z elektrycznym przełączaniem zbiorników paliwa.

3. Zaprocentowało przygotowanie auta. TO na pewno. Przede wszystkim zajrzałem w każde newralgiczne miejsce, wyeliminowałem problemy wyłapane podczas dwóch Złomboli (wzmocnienie resorów, zmiana felg, itp.). Na olbrzymi plus zapisuje montaż sterownika ESCO, który ostrzegał przed przegrzaniem silnika i sterował wiatrakiem z przodu - działał idealnie w całej trasie.

4. Zmodyfikowany układ chłodzenia (tunel za chłodnicą. dodatkowy pchający wiatrak elektryczny przed nią, rozwiercenie trójników nagrzewnic i pompa elektryczna do nich) zdał egzamin bez pudła. W goracych miejscach mieliśmy 92-94 stopnie przy 80 km/h co uważam za dobry wynik. Alarm nastawiony na 98, a włączenie wentyla na 95.


Co zabrałem na zapas? Zgodnie z ideologią że jak się wozi dużo części to się często zmienia - zabraliśmy tylko:
- pompę wtryskową
- komplet przewodów wtryskowych i uszczelek wtryskiwaczy
- uszczelkę pod głowicę
- regulator napięcia (który okazał się trupem, mimo sprawdzenia przed wyjazdem)
- dwie elektryczne pompy paliwa (bardziej dla kogoś niż siebie)
- dwa koła zapasowe - przydały się oba
- zestaw olei, smarowideł i smarownicę
- trochę różnych taśm, klei, drutu, opasek, śrub, rurek itp.
- kilka starych pasków rozrządu (bardzo się przydały)

Powyższe wystarczyło spokojnie w tej podróży.


Co bym zmienił/dodał?

Zabrałbym jeszcze ze dwa regulatory napięcia, dodał więcej świateł LED na dachu i zmienił przednie sprężyny na twardsze. Poza tym - wszystko było ok;-)

Dzisiaj jestem gotowy pojechać Żukiem na drugi koniec świata. Bez assistance, bez wozów wsparcia - wiem że się da.

Grzmiący Rydwan, dowódca - Diesel

husariarally.eu/ - rajd do Gruzji - jeśli komuś mało wrażeń;-)

Proszę Zaloguj lub Zarejestruj się, aby dołączyć do konwersacji.

Więcej
2016/03/04 11:19 #35876 przez Popaprancza

Popaprancza odpowiedział w temacie: Przygotowanie Żuka/Nysy na Złombol 2016

Ja miałem taki problem ze zastosowujac na jednym końcu walu element elastyczny a jest krzyzak, wal razem ze skrzynią wpadał w nieowyobrazalne wibracje.

Proszę Zaloguj lub Zarejestruj się, aby dołączyć do konwersacji.

Więcej
2016/03/04 21:42 - 2016/03/04 21:43 #35887 przez Załoga Tarpaniątka

Załoga Tarpaniątka odpowiedział w temacie: Przygotowanie Żuka/Nysy na Złombol 2016

Bo błędem jest łączenie łącznika elastycznego wraz z krzyżakiem. Za dużo stopni swobody w jednym miejscu (z punktu widzenia kinematyki).

Wymienić krzyżaki, wymienić podporę, mieć dobre frezy na łaczeniu przedniej z tylną częścią wału, wyważyć dynamicznie i to MUSI iść.

"Nie bój się, że twoje życie się skończy - bój się, że nigdy się nie zacznie..."
Ostatnio zmieniany: 2016/03/04 21:43 przez Załoga Tarpaniątka.

Proszę Zaloguj lub Zarejestruj się, aby dołączyć do konwersacji.

Więcej
2016/03/05 02:18 #35889 przez Popaprancza

Popaprancza odpowiedział w temacie: Przygotowanie Żuka/Nysy na Złombol 2016

Dokładnie o to mi chodziło ze to ze sobą nie może współgrać ;) Pytanie odnośnie sprezyn: Chcąc twardsze pozostaje tylko montaż z andorii czy ktoś testował np jakieś z mercedesa? Bo mają chyba dość podobną średnicę tylko jaka by była ich charakterystyka zależnie z czego by wrzucić? Chodzi mi o coś pokroju w124 300d bądź innej 6cyl

Proszę Zaloguj lub Zarejestruj się, aby dołączyć do konwersacji.

Więcej
2016/03/05 09:00 #35891 przez Załoga Tarpaniątka

Załoga Tarpaniątka odpowiedział w temacie: Przygotowanie Żuka/Nysy na Złombol 2016

Z krajowych pasujących bez przeróbek, najtwardsze są z Andorii. Mają na końcu zwoju 4 nacięcia ( to jest oznaczenie). Co do sprężyn z innych aut, to nie jest takie proste, że " z mercedesa podejdzie". Bo i owszem może znajdziesz jakąś sprężynę która wymiarowo spasuje ale pozostaje jeszcze pytanie jaką ma charakterystykę pracy. Tu zalecałbym szukanie typowo po katalogach.

"Nie bój się, że twoje życie się skończy - bój się, że nigdy się nie zacznie..."

Proszę Zaloguj lub Zarejestruj się, aby dołączyć do konwersacji.

Więcej
2016/03/05 11:51 #35892 przez Popaprancza

Popaprancza odpowiedział w temacie: Przygotowanie Żuka/Nysy na Złombol 2016

Właśnie chodzi mi o ta charakterystykę bo może ktoś konkretnie testował coś innego. A jest znaczaca różnica na tych z andorii?

Proszę Zaloguj lub Zarejestruj się, aby dołączyć do konwersacji.

Więcej
2016/03/05 13:47 #35896 przez Grzmiący Rydwan

Grzmiący Rydwan odpowiedział w temacie: Przygotowanie Żuka/Nysy na Złombol 2016

Pytanie za dolca - ma ktoś katalogową charakterystykę spręzyn Androii? Bo chciałby m je zastapić ciut dłuższymi i nieco twardszymi. A to z powodu piast z Lublina, które zmieniają geometrię zawieszenia bo wydłuża się dźwignia na wahaczu.

Grzmiący Rydwan, dowódca - Diesel

husariarally.eu/ - rajd do Gruzji - jeśli komuś mało wrażeń;-)

Proszę Zaloguj lub Zarejestruj się, aby dołączyć do konwersacji.

Więcej
2016/03/05 15:35 #35902 przez Załoga Tarpaniątka

Załoga Tarpaniątka odpowiedział w temacie: Przygotowanie Żuka/Nysy na Złombol 2016

Popaprancza napisał: Właśnie chodzi mi o ta charakterystykę bo może ktoś konkretnie testował coś innego. A jest znaczaca różnica na tych z andorii?


Powiem tak. W Tarpanie miałem silnik 1500 ze 125p fabrycznie. Zmieniłem w jednym czasie sprężyny na Andorię ( wcześniej były sprężyny miękkie-fabrycznie) oraz zmieniłem silnik na Rovera który jest sporo lżejszy od tego 1500 ze 125p którego miałem fabrycznie. Auto momentalnie zrobiło się twardsze ale i karoseria poszła do góry. Do pełni szczęścia dałem nowe amortyzatory ze zmienionym olejem na gęstszy oraz podniosłem dolne odboje aby na ostrym dohamowaniu przód nie mógł nurkować, szczególnie w zakrętach. Skok koła ma teraz około 6-8 cm i jest git. Polonezy po serpentynach nie nadążają :lol:

"Nie bój się, że twoje życie się skończy - bój się, że nigdy się nie zacznie..."

Proszę Zaloguj lub Zarejestruj się, aby dołączyć do konwersacji.

Więcej
2016/03/06 17:47 #35928 przez Lucky Żuk

Lucky Żuk odpowiedział w temacie: Przygotowanie Żuka/Nysy na Złombol 2016

Witam,
Czy mógłby ktoś podpowiedzieć od czego najlepiej zaadoptować kierownicę do Żuka? Chodzi o kompromis między wielkością a wygodą:)

Proszę Zaloguj lub Zarejestruj się, aby dołączyć do konwersacji.

zlombol akcja 001
zlombol akcja 002
zlombol akcja 003
zlombol akcja 004
zlombol akcja 005
zlombol akcja 006
zlombol akcja 007
zlombol akcja 008