Przygotowanie Łady na Złombol 2016

Więcej
2016/02/15 14:18 #35266 przez Załoga Tarpaniątka

Załoga Tarpaniątka odpowiedział w temacie: Przygotowanie Łady na Złombol 2016

W zasadzie te same różnice są pomiędzy skrzyniami 4 a 5 w DF-ach

"Nie bój się, że twoje życie się skończy - bój się, że nigdy się nie zacznie..."

Proszę Zaloguj lub Zarejestruj się, aby dołączyć do konwersacji.

Więcej
2016/02/15 14:53 #35268 przez ŁADAmoment

ŁADAmoment odpowiedział w temacie: Przygotowanie Łady na Złombol 2016

Ano zakupiłem skrzynię z wybierakiem ale bez lewarka niestety. Poprzedniemu właścicielowi lewarek był niezbędny- nie mam pojęcia do czego.

Proszę Zaloguj lub Zarejestruj się, aby dołączyć do konwersacji.

Więcej
2016/02/15 15:36 #35269 przez Gniotsa Nie Łamiotsa

Gniotsa Nie Łamiotsa odpowiedział w temacie: Przygotowanie Łady na Złombol 2016

Jest nowy kompletny Ale...drogo :/

Puk, puk...
Kto tam?
Panewka i uszczelka

Proszę Zaloguj lub Zarejestruj się, aby dołączyć do konwersacji.

Więcej
2016/02/15 18:42 #35274 przez SkazaniNaŁadę

SkazaniNaŁadę odpowiedział w temacie: Przygotowanie Łady na Złombol 2016

Prezenty dziś dotarły :)
Załączniki:

Proszę Zaloguj lub Zarejestruj się, aby dołączyć do konwersacji.

Więcej
2016/02/15 22:58 #35284 przez ŁADAmoment

ŁADAmoment odpowiedział w temacie: Przygotowanie Łady na Złombol 2016

Udało mi się coś dorwać- zobaczymy jaki będzie efekt.
SkazaniNaŁadę- piękne prezenty! Czekam na wieści jak będzie się sprawowała przejściówka do filtra. Gaźnik seria czy kombinowany?

Proszę Zaloguj lub Zarejestruj się, aby dołączyć do konwersacji.

Więcej
2016/02/16 07:50 #35287 przez SkazaniNaŁadę

SkazaniNaŁadę odpowiedział w temacie: Przygotowanie Łady na Złombol 2016

Gaźnik seria, bez kombinowania.
Przy okazji wrzucę zdjęcie gaźnika, który miałem, z efektownymi otworami... :)

Proszę Zaloguj lub Zarejestruj się, aby dołączyć do konwersacji.

Więcej
2016/02/27 22:37 #35708 przez Gniotsa Nie Łamiotsa

Gniotsa Nie Łamiotsa odpowiedział w temacie: Przygotowanie Łady na Złombol 2016

W innym temacie wspomniany został temat regulacji luzu zaworów w Ładzie - podzielę się swoimi doświadczeniami.

Książkowy luz na zimnym silniku wynosi 0,15mm i jest jednakowy na zaworach ssących i wydechowych. Jaki dać luz w przypadku gazowni nie wiem.

Główny problem przy regulacji to konstrukcja dźwigienek - oparte z jednej strony na zaworze a z drugiej na główce śruby regulacyjnej gibią się na boki. W efekcie powierzchnia dźwigienki będzie ułożona pod kątem względem powierzchni krzywki wałka i szczelinomierz na jednym brzegu będzie się klinował, a na drugim będzie latał luźno.

Próba regulacji luzu najprostszym małym szczelinomierzem



to istna katorga. Minimalnie większe szanse ma się z długim i trochę szerszym szczelinomierzem



Jednak nawet przy specjalnym szerokim szczelinomierzu



regulacja dalej będzie trudna i będzie wymagała dużego wyczucia. Pamiętać należy że przy dociśnięciu nakrętki kontrującej śruba regulacyjna pójdzie minimalnie do góry i luz się zmniejszy.

Najwygodniej regulację przeprowadzić z wykorzystaniem czujnika zegarowego.
Opiera się ona na zależności


czyli luz 0,15mm na zaworze to luz 0,52mm na końcu dźwigienki.

Istnieją gotowe zestawy czujnik + uchwyt, kilka widać np. w tym artykule u Węgrów . Jakby pokombinować, to pewnie dałoby się to ogarnąć też czujnikiem na zwykłym statywie. Uchwyt można też spróbować sobie też wystrugać



Grunt, żeby czujnik zamocowany był stabilnie, a stopka podczas regulacji opierała się cały czas na tym samym punkcie dźwigienki (nie może się zsuwać itp.)

Zalety jakie daje nam regulacja czujnikiem
- gibanie się dźwigienek ma pomijalne znaczenie
- regulacja przeprowadzana jest z ponad 3 krotnie większą dokładnością
- mamy powtarzalną i liczbową informację
- wiadomo o ile zmniejszył się luz po dociśnięciu kontry
- nie dostaniemy pier...ca jak przy regulacji szczelinomierzem :lol:

Po regulacji czujnikiem, każdy zawór i tak kontroluję szczelinomierzem.
Potem robię kilka obrotów wałem i każdy zawór sprawdzam jeszcze raz.

Podczas regulacji kieruję się jeszcze jedną zasadą - lepszy luz ciut za duży niż za mały. Na klepiących zaworach dojedzie się dalej niż na wypalonych...

I bez fanatyzmu, ustawione idealnie i tak za jakiś czas zaczną klepać, taka już ich natura :)

Puk, puk...
Kto tam?
Panewka i uszczelka
Podziękowali: Ala montana

Proszę Zaloguj lub Zarejestruj się, aby dołączyć do konwersacji.

Więcej
2016/02/27 22:49 #35709 przez SkazaniNaŁadę

SkazaniNaŁadę odpowiedział w temacie: Przygotowanie Łady na Złombol 2016

Wszystko super, ale pytanie, jak wykonujesz pomiar czujnikiem zegarowym, to w jakiej kolejności sprawdzasz dźwigienki?

Proszę Zaloguj lub Zarejestruj się, aby dołączyć do konwersacji.

Więcej
2016/02/27 22:59 #35711 przez Gniotsa Nie Łamiotsa

Gniotsa Nie Łamiotsa odpowiedział w temacie: Przygotowanie Łady na Złombol 2016

W książkowej, tak jak przy szczelinomierzu

0° - 8 i 6
180° - 4 i 7
360° - 1 i 3
540° - 5 i 2

Nie spotkałem się z informacją, żeby przy czujniku trzeba było zastosować inną. Taką widać też podaną np. na tym uchwycie



A co sugerujesz?

Puk, puk...
Kto tam?
Panewka i uszczelka

Proszę Zaloguj lub Zarejestruj się, aby dołączyć do konwersacji.

Więcej
2016/03/01 10:31 #35790 przez Czarny Jastrząb

Czarny Jastrząb odpowiedział w temacie: Przygotowanie Łady na Złombol 2016

Witam jestem nowym fanem tego tematu :) Wprawdzie na Złombol jadę żukiem ale Łada też wymaga trochę pracy :)

czarnyjastrzab.blogspot.com/

Zostań przyjacielem Żuka :)
facebook.com/Zuk.Czarny.Jastrzab

Proszę Zaloguj lub Zarejestruj się, aby dołączyć do konwersacji.

zlombol akcja 001
zlombol akcja 002
zlombol akcja 003
zlombol akcja 004
zlombol akcja 005
zlombol akcja 006
zlombol akcja 007
zlombol akcja 008