Przygotowanie Łady na Złombol 2016

Więcej
2016/11/09 10:33 - 2016/11/09 10:34 #42103 przez Gniotsa Nie Łamiotsa

Gniotsa Nie Łamiotsa odpowiedział w temacie: Przygotowanie Łady na Złombol 2016

Trochę info w 2 kwestiach po tegorocznym Złombolu.

1. Zawór nagrzewnicy

Tak jak pisałem w innym wątku, fabryczna beczułka jest znana z tego że cieknie.

Kilka lat jeździłem na "ceramicznym" zaworze MasterSport'u



Jak na produkt MS przystało, zaczął cieknąć ALE o dziwo jego budowa umożliwia serwisowanie bez wyciągania całego zaworu.



Wystarczyła wymiana dwóch małych oringów ośki i uszczelnienie pokrywy silikonem.

Oringi wymieniałem 3 razy. W tym roku jeszcze przed wyjazdem, a po powrocie znowu zaczął cieknąć :/


Przejrzałem Allegro i na tej akcji użytkownika SKODEXIM4 na zdjęciu pokazany jest zawór kulowy. W opisie jest zaznaczone, że

Wszystkie zdjęcia umieszczone na aukcji są poglądowe.


ale zaryzykowałem



Sprzedają rzeczywiście zawór kulowy, tak jak było się można jednak spodziewać produkcji MasterSport (uwaga, w komplecie nie dostałem śrubek ani uszczelek).

Jeżeli ktoś też ma zawór do wymiany, to osobiście sugerowałbym zaryzykować i też kupić ten kulowy.




2. Chłodnica

Porównałem 3 chłodnice aluminiowe

- starą, na której przejechałem 4 złombole, cieknąć zaczęła w drodze do Hiszpanii, nie pamiętam już czy była produkcji MasterSport
  • grubość 34mm
  • szerokość 448mm
  • wysokość 345mm
  • 20 żeberka na 30mm
  • orientacyjna powierzchnia ~70067 cm2


- tą na której jechałem w tym roku, produkt marki "Weber"
  • grubość 32mm
  • szerokość 450mm
  • wysokość 340mm
  • 18 żeberek na 30mm
  • orientacyjna powierzchnia ~58752 cm2




- nową produkcji MasterSport
  • grubość 32mm
  • szerokość 453mm
  • wysokość 345mm
  • 20 żeberek na 30mm
  • orientacyjna powierzchnia ~66681 cm2



Orienatcyjną powierzchnię liczyłem ze wzoru wysokość * grubość * liczba żeberek * 2 (obydwie strony każdego żeberka)

Jak widać, do Łady można dostać jeszcze gorsze badziewie niż MasterSport...

Puk, puk...
Kto tam?
Panewka i uszczelka
Ostatnio zmieniany: 2016/11/09 10:34 przez Gniotsa Nie Łamiotsa.

Proszę Zaloguj lub Zarejestruj się, aby dołączyć do konwersacji.

Więcej
2016/11/19 09:12 #42240 przez Załoga Tarpaniątka

Załoga Tarpaniątka odpowiedział w temacie: Przygotowanie Łady na Złombol 2016

No niestety ale na rynku do starych aut pozostaje już głównie zalew badziewia, przykre. Temu ja idę w nowsze rozwiązania stosując materiały z innych zachodnich aut. Rozwiązaniem Twego problemu pewnie byłoby zrobienie chłodnicy na zamówienie u kogoś kto ma o tym pojęcie. A zawór wymień na Lublinowski.

"Nie bój się, że twoje życie się skończy - bój się, że nigdy się nie zacznie..."

Proszę Zaloguj lub Zarejestruj się, aby dołączyć do konwersacji.

Więcej
2017/03/08 16:09 #43575 przez BartCom Team

BartCom Team odpowiedział w temacie: Przygotowanie Łady na Złombol 2016

Mam problem z gaźnikiem.

Zainstalowałem nowy gaźnik typu Solex od Łady 1.6 na mechanicznej przepustnicy II przelotu i bez układu oszczędzacza,
typowego dla Weber/Ozon. Jednocześnie mam LPG (jeden przewód do gaźnika.) Silnik 1.3 na pasku.
Co bym nie robił, jadąc na benzynie mam przydławienie przy szybkim wciskaniu pedału przyśpieszenia i przejściu z I na II przelot.
Czy to z powodu zwężenia wlotu przez mikser LPG? Jak temu zaradzić (w tym celu zainstalowałem gaźnik 1.6)?
Zastanawia mnie, że gdy termostat powietrza ustawimy na "tylko ciepłe", oczywiście robi się nieco mułowata,
ale przydławienie jest mniejsze, natomiast "tylko chłodne" jest odwrotnie...

Dwa wyloty z tego gaźnika po jego prawej stronie (patrząc z miejsca kierowcy) - połączyłem je rurką.

Może jakieś niestandardowe dysze paliwa/powietrza zastosować na I przelocie oraz na II przelocie, ale jakie?
Może zmodyfikować mechanizm otwierania przepustnicy II przelotu, aby była lekko uchylona (aby nie zamykała się do końca i szybciej się otwierała), podobno to pomagało? Jak to najłatwiej zrobić?

Jaki kąt wyprzedzenia zapłonu stosujecie w tym silniku (ja obecnie mam ok.9st.)
- dla jednocześnie jazdy na benzynie i jazdy na LPG?

Więc gaz do dechy...

Proszę Zaloguj lub Zarejestruj się, aby dołączyć do konwersacji.

Więcej
2017/03/08 16:20 - 2017/03/08 16:21 #43576 przez Gniotsa Nie Łamiotsa

Gniotsa Nie Łamiotsa odpowiedział w temacie: Przygotowanie Łady na Złombol 2016

Podaj konkretny model Solex'a (oprócz dysz różnił się też średnicą gardzieli, były też różne krzywki pompki przyspieszacza).
Może po prostu konfiguracja pod 1.6 nie pasuje pod 1.3, zobaczymy co podają w tabelach.

Na przydławienie przy przyspieszaniu może mieć wpływ
- właśnie krzywka pompki (oznaczenie 4, 5, 7...)
- membrana pompki (sprawdź czy się nie przetarta albo podmień dla pewności)
- typ dysz pompki przyspieszacza ("słonik", w stylu 35/40, 40/45...)
- ustawienie dysz (tak żeby sikały w otwór, prosto w kolektor, a nie na przepustnicę lub ściankę)

Tyle na już z głowy.

PS.
Z LPG nie pomogę bo się nie znam, wywal je i najpierw rozwiąż wszystkie problemy tylko na benzynie.

Puk, puk...
Kto tam?
Panewka i uszczelka
Ostatnio zmieniany: 2017/03/08 16:21 przez Gniotsa Nie Łamiotsa.

Proszę Zaloguj lub Zarejestruj się, aby dołączyć do konwersacji.

Więcej
2017/03/08 20:10 #43581 przez BartCom Team

BartCom Team odpowiedział w temacie: Przygotowanie Łady na Złombol 2016

Gaźnik 21073-1107010
Gdy przyśpieszam równomiernie wciskając pedał gazu przydławienia nie ma lub jest pomijalne.
Gdy wciśniemy do oporu gwałtownie, pojawia się przydławienie.
- szczególnie na niższych biegach, np: dwója, pełny gaz (teraz jest małe przydławienie, następnie silnik zaczyna ciągnąć),
puszczam gaz, następnie znowu gwałtownie pełny gaz i... silnik zaczyna rzucać autem do tyłu i do przodu ze trzy razy,
zanim znowu złapie równy ciąg.

Więc gaz do dechy...

Proszę Zaloguj lub Zarejestruj się, aby dołączyć do konwersacji.

Więcej
2017/03/08 21:57 #43582 przez Gniotsa Nie Łamiotsa

Gniotsa Nie Łamiotsa odpowiedział w temacie: Przygotowanie Łady na Złombol 2016

Do klasyka polecają Solex'a 21053 z tego co kojarzę (ale nie wiem czy w przypadku gazowni)
Tabele gaźników do Łady od Nail'a



21073 jest na drugiej i trzeciej stronie.
Zobacz czy dysze się zgadzają.
- powietrze 150/135
- paliwo 107,5/115
- "słonik" 45
- krzywka pompki nr 4

To jest nówka czy używka?
Na poprzednim gaźniku tego problemu nie było?
Jeżeli nie było, to zapłon raczej odpada jeżeli nic przy nim nie ruszałeś. U siebie mam 10° (ale nie mam gazowni).
Zrób trochę fotek, szczególnie tych 2 wylotów które zmostkowałeś wężykiem.
Jak dasz ssanie to jest jakakolwiek zmiana? Muli bardziej/mniej?

Puk, puk...
Kto tam?
Panewka i uszczelka

Proszę Zaloguj lub Zarejestruj się, aby dołączyć do konwersacji.

Więcej
2017/03/08 22:37 #43583 przez BartCom Team

BartCom Team odpowiedział w temacie: Przygotowanie Łady na Złombol 2016

Poprzednio miałem też nieoryginalnego Solexa, ale innego. Nie pamiętam jakiego. Taki był w momencie zakupu.
Na tym poprzednim gaźniku efekt był... dramatyczny, teraz jest o niebo lepiej ale nie idealnie.
Ten gaźnik to nówka (Made in Russia).
Jak dam ssanie -minimalnie to mulenia nie ma w ogóle, idzie jak na gazie, jak pszczółka, ale tylko do 4500-5000 obr/min,
potem zaczyna zamulać, pewnie się zalewa...?

Więc gaz do dechy...

Proszę Zaloguj lub Zarejestruj się, aby dołączyć do konwersacji.

Więcej
2017/03/08 23:51 #43586 przez Gniotsa Nie Łamiotsa

Gniotsa Nie Łamiotsa odpowiedział w temacie: Przygotowanie Łady na Złombol 2016

BartCom Team napisał: Jak dam ssanie -minimalnie to mulenia nie ma w ogóle, idzie jak na gazie, jak pszczółka, ale tylko do 4500-5000 obr/min


Ssaniem ją wzbogacasz i jeżeli to pomaga to wychodzi że woła o paliwo...
Świece oglądałeś? Nie są przepalone?
Po założeniu gaźnika regulowałeś mieszankę ? (wkręt w podstawie)
Jak gaźnik nowy, to pływak powinien być ok (dla pewności można sprawdzić poziom), pompa paliwa sprawna?

Jak na zdjętym gaźniku zalanym paliwem energicznie otworzysz przepustnice na full, to strugi paliwa z dysz przyspieszacza przelatują czy uderzają o przepustnice albo ścianki ?

Puk, puk...
Kto tam?
Panewka i uszczelka

Proszę Zaloguj lub Zarejestruj się, aby dołączyć do konwersacji.

Więcej
2017/03/09 12:09 #43591 przez BartCom Team

BartCom Team odpowiedział w temacie: Przygotowanie Łady na Złombol 2016



To zdjęcia tego gaźnika - starałem się pokazać te dwie rurki, które połączyłem wężykiem.
Do czego one w oryginale służą?
Czy można tam podłączyć tzw. "Lubryfikator" polecany przez Kantynę? Żeby podawało lubryfikant na zawory razem z mieszanką?
Ponieważ lubię jeździć na ciasnych zaworach, w dodatku na LPG, więc chciałbym dodawać ten środek.
Jeżeli te otwory można byłoby do tego wykorzystać, byłoby nieomalże idealnie.

Świece są dosyć mocno pokryte nagarem, ciemne. Raczej paliwa ma dużo. No ale to ssanie...
Na początku miałem standardowe świece iskry jedno elektrodowe o wartości cieplnej 65 i potem próbowałem 85...
Potem założyłem Brisk Premium LR15ZC-1 bez wystającej elektrody, jeżdżę na nich do teraz. Jest lepiej
nie zważając na opowieści że do LPG raczej powinny być jedno elektrodowe.

Te wartości dysz do gaźnika - no tak, ale ten gaźnik w oryginale jest przeznaczony do 1.6, prawda?
Więc te dysze też są pod 1.6?
No dobrze, ale jakie są seryjnie do 1.3, ale nie tego 1.3 na pasku (65kM), tylko tego starszego, na łańcuchu (69kM)?

Gdzie się reguluje skład mieszanki, którym wkrętem? Tym czarnym pokrętłem?

Więc gaz do dechy...
Załączniki:

Proszę Zaloguj lub Zarejestruj się, aby dołączyć do konwersacji.

Więcej
2017/03/09 13:41 #43594 przez Gniotsa Nie Łamiotsa

Gniotsa Nie Łamiotsa odpowiedział w temacie: Przygotowanie Łady na Złombol 2016

BartCom Team napisał: Świece są dosyć mocno pokryte nagarem, ciemne. Raczej paliwa ma dużo. No ale to ssanie...
Gdzie się reguluje skład mieszanki, którym wkrętem? Tym czarnym pokrętłem?


Kombinujesz ze świecami, cuda wianki, a gaźnik po prostu przykręciłeś? :(
Wyreguluj mieszankę najpierw.
Dużą czarną śrubą regulujesz stopień otwarcia przepustnicy, to jest jeden element regulacji.
Drugi wkręt jest w podstawie (załącznik).

Opisać jak reguluję dam radę dopiero wieczorem.

Puk, puk...
Kto tam?
Panewka i uszczelka
Załączniki:

Proszę Zaloguj lub Zarejestruj się, aby dołączyć do konwersacji.

zlombol akcja 001
zlombol akcja 002
zlombol akcja 003
zlombol akcja 004
zlombol akcja 005
zlombol akcja 006
zlombol akcja 007
zlombol akcja 008