Škoda Favorit

Więcej
2016/02/15 11:21 - 2016/02/15 11:25 #35261 przez Mechaniczna Mysz

Mechaniczna Mysz odpowiedział w temacie: Škoda Favorit

Witajcie drodzy Skodziarze :)

Nie chciałem zakładać nowego tematu więc podpinam się tutaj. Jest to mój pierwszy post więc proszę o wyrozumiałość.

Jestem w trakcie przygotowywania swojego Formana do tegorocznej edycji i mam do Was pytanie: Jakie prędkości maksymalne osiągają wasze wozy oraz jak jest z dynamiką i spalaniem? Musiałem wymienić uszkodzony gaźnik (Jikov) w swojej skodzie. Po założeniu i wyregulowaniu nowego (Pierburg) auto znacząco straciło na mocy. Maksymalnie osiągam 115-120 km/h na 4tym biegu w podłodze. Po wrzuceniu 5-tki auto już tylko zwalnia i utrzymuje maks 110. Wóz generalnie słabo się zbiera w dolnym przedziale obrotów. Wiem, że to nie rajdówka, ale chciałbym mieć porównanie. Poza tym wydaje mi się, że auto hulało żwawiej na starym gaźniku. Dodam, że takie same objawy są zarówno na LPG i na benzynie. Instalacja LPG I gen. Spalanie gazu ok 12,5-13L/100km.
Ostatnio zmieniany: 2016/02/15 11:25 przez Mechaniczna Mysz.

Proszę Zaloguj lub Zarejestruj się, aby dołączyć do konwersacji.

Więcej
2016/02/15 14:19 #35267 przez Załoga Tarpaniątka

Załoga Tarpaniątka odpowiedział w temacie: Škoda Favorit

A masz odpowiednie dysze w gaźniku ?

"Nie bój się, że twoje życie się skończy - bój się, że nigdy się nie zacznie..."

Proszę Zaloguj lub Zarejestruj się, aby dołączyć do konwersacji.

Więcej
2016/02/15 19:27 - 2016/02/15 19:30 #35276 przez SkodaMocy

SkodaMocy odpowiedział w temacie: Škoda Favorit

A ten gaźnik to w jakim samochodzie wcześniej jeździł? Wiem, że Niemcy wkładali ten model do kilku aut i może trafiłeś na dzieło jakiegoś tunera ;) albo z innego modelu auta.
Chyba, że pochodzenie jest znane, to polecam zastosować się do rady Załogi Tarpaniątka.
Tutaj drobna podpowiedź Link
Ostatnio zmieniany: 2016/02/15 19:30 przez SkodaMocy.

Proszę Zaloguj lub Zarejestruj się, aby dołączyć do konwersacji.

Więcej
2016/02/15 20:43 - 2016/02/15 20:44 #35279 przez Klamot

Klamot odpowiedział w temacie: Škoda Favorit

Moja poszła nawet 145 wg.GPS, licznikowo 160 bylo i jechala. Ogólnie to spoko utrzymać można prędkość 120 - 125 tylko spala 12 LPG mi wtedy. Rozumiem że przerwa, zapłon i zawory ustawione i filtr powietrza nowy. Może regulacje tego gaźnika coś nie tak skoro zaslabla po wymianie. Albo dysze jak pisali koledzy...
Swiece też warto czasem wymienić. Sprężanie pomierzyć...no na 5 nie powinna zwalniać. To żle jest, to demotywuje :)
Ostatnio zmieniany: 2016/02/15 20:44 przez Klamot.

Proszę Zaloguj lub Zarejestruj się, aby dołączyć do konwersacji.

Więcej
2016/02/15 22:50 #35283 przez Mechaniczna Mysz

Mechaniczna Mysz odpowiedział w temacie: Škoda Favorit

Gaźnik pochodzi z jeżdżącej, benzynowej favoritki, także pewny. Filt wymieniony. Zapłon i zawory teoretycznie ustawione. Jeszcze jutro popytam mechanika. Gdy wracałem nowo zakupionym wozem, to szedł jak rakieta- 160 na liczniku i było jeszcze trochę miejsca. Nie było opcji "zwalniania" na 5biegu.
Dla mnie to kwestia regulacji gaźnika, ale mechanik odsyła mnie do gazownika...

Dzięki za wskazówkę z dyszami. Sprawdzę.

Proszę Zaloguj lub Zarejestruj się, aby dołączyć do konwersacji.

Więcej
2016/02/16 10:50 #35291 przez Duch tamtych czasów

Duch tamtych czasów odpowiedział w temacie: Škoda Favorit

Gdyby lpg robiło problemy to na bp jechałby i tak normalnie. Na ostatniej edycji jechaliśmy na trzy formanki, dwiie na monowtrysku i moja gaźnikowa. W cztery odoby i załadowana szła w trasie bez problemu 110-120 i jeszcze miała mocy pod pedałem. Spalanie średnie przy t6akiej jexdzie miałem max 10l /100km, wiem, że pozostałe skody paliły odrobinę więcej. Musi być coś nie tak z tym gaźnikiem, te auta jadą zadowalająco, nie są to rakiety ale można się żdziwić wsiadając poraz pierwszy. Jak jest na benzynie to nie bardzo mogę Ci powiedzieć bo jezdżę praktycznie tylko na gazie. Kolega MosioŻelki wracał z Włoch w trzy osoby i z dość załadowanym bagażnikiem częściami. Jechał 140km/h i spalanie miał na poziomie 14l/100km gazu więc przy normalnej jexdzie mało prawdapodobne jest aby ten silnik palił 12 litrów.

Proszę Zaloguj lub Zarejestruj się, aby dołączyć do konwersacji.

Więcej
2016/02/16 11:01 - 2016/02/16 11:08 #35292 przez Mechaniczna Mysz

Mechaniczna Mysz odpowiedział w temacie: Škoda Favorit

Gdyby lpg robiło problemy to na bp jechałby i tak normalnie


Wychodzę dokładnie z tego samego założenia. W ostateczności zapytam: czy znacie jakiś warsztat/osobę, która reguluje gaźniki na Śląsku? Ja objechałem już swój rewir i pytałem wszystkich możliwych znajomych.

Kiedyś czytałem na forum pewien post, gdzie polecano ten zakład:
www.cylex.pl/reviews/viewcompanywebsite....a&companyId=10952352
Jakieś inne sugestie?
Ostatnio zmieniany: 2016/02/16 11:08 przez Mechaniczna Mysz.

Proszę Zaloguj lub Zarejestruj się, aby dołączyć do konwersacji.

Więcej
2016/02/16 12:59 - 2016/02/16 13:01 #35294 przez SkodaMocy

SkodaMocy odpowiedział w temacie: Škoda Favorit

Naprawa, wymiana dyszy i regulacja gaźnika to raczej nie będzie tania usługa, bo trudno dzisiaj o dobrego fachowca. Rozważ np. coś takiego: LINK

Pewnie koszty będą porównywalne, a i gwarancję masz na rok. :)
Ostatnio zmieniany: 2016/02/16 13:01 przez SkodaMocy.

Proszę Zaloguj lub Zarejestruj się, aby dołączyć do konwersacji.

Więcej
2016/02/16 14:24 #35295 przez Mechaniczna Mysz

Mechaniczna Mysz odpowiedział w temacie: Škoda Favorit

Rozważ np. coś takiego: LINK


Owszem, kombinowałem też w ten sposób. To by był już 3-ci gaźnik w tym samochodzie w przedziale 3 miesięcy! Masakra :P

W opisie widnieje, że jest "sprawdzony i wyregulowany na silniku". Czyli rozumiem, że wystarczy przełożyć gaźnik i wszystko będzie hulać? Żadnych dodatkowych regulacji?

Przepraszam w ogóle za moje amatorskie pytania, ale każda Wasza uwaga jest dla mnie bardzo cenna.

Proszę Zaloguj lub Zarejestruj się, aby dołączyć do konwersacji.

Więcej
2016/02/16 17:28 - 2016/02/16 17:43 #35304 przez Chłopcy z PRL

Chłopcy z PRL odpowiedział w temacie: Škoda Favorit

Mechaniczna Mysz napisał:

Gdyby lpg robiło problemy to na bp jechałby i tak normalnie



Kiedyś czytałem na forum pewien post, gdzie polecano ten zakład:
www.cylex.pl/reviews/viewcompanywebsite....a&companyId=10952352
Jakieś inne sugestie?


Zetknąłem się z tą firmą niecałe 20 lat temu. Regenerowali wtedy tylko gaźniki i rzeczywiście byli w tym dobrzy. W owym czasie była to spółka dwóch gości. Nie wiem, ile im zostało doświadczenia w gaźnikach z tamtych lat ale wtedy, w połowie lat 90-tych temat ogarniali bardzo dobrze i robili naprawdę solidnie.
Regenerowali osie przepustnic, różne zaworki, mieli naprawdę dużo części do większości typów gaźników. Współpracowali z kimś, kto je dla nich produkował.

Polonez nie gubi oleju. On znaczy swoje terytorium.
Ostatnio zmieniany: 2016/02/16 17:43 przez Chłopcy z PRL.

Proszę Zaloguj lub Zarejestruj się, aby dołączyć do konwersacji.

zlombol akcja 001
zlombol akcja 002
zlombol akcja 003
zlombol akcja 004
zlombol akcja 005
zlombol akcja 006
zlombol akcja 007
zlombol akcja 008