Złombol 2016 - Refleksje Konstruktywne

Więcej
2016/10/15 10:14 #41659 przez swbr

swbr odpowiedział w temacie: Złombol 2016 - Refleksje Konstruktywne

Ad.4
Wprawdzie nie było narzuconej trasy ale wyznaczenie mety na 29-30.09 zmuszało do jazdy po 500 km dziennie przy jednym kierowcy.Zmniejszyć dzienne przebiegi do powiedzmy 350 km po autostradach - będzie czas na zwiedzanie - również jestem za wyznaczeniem choć 2-3 obowiązkowych miejsc do zwiedzania ale wraz ze wskazówkami ze strony orgów lub forumowiczów jak to umiejętnie zrobić - np. Rzym - dojazd autobusem 202 do centrum - możliwość zwiedzania miasta Autobus „Hop On Hop Off” itp.

Proszę Zaloguj lub Zarejestruj się, aby dołączyć do konwersacji.

Więcej
2016/10/15 13:27 #41668 przez Czarny Jastrząb

Czarny Jastrząb odpowiedział w temacie: Złombol 2016 - Refleksje Konstruktywne

BartCom Team napisał: do Czarny Jastrząb
1. Potraktowałeś wypowiedź marginalnie.
Mówiąc krótko, nie widzę powodu dla którego każdy z uczestników nie miałby wykazać się zaangażowaniem. W ekipie zgranej tak jak Czarny Jastrząb nie będzie z tym kłopotu i w wielu innych też nie. Tam, gdzie będzie, niechaj się pojawi PRZED startem.


W dalszym ciągu nie rozumiem dlaczego organizator miałby decydować kto co robi. Tak jak są ludzie którzy znają się na mechanice, tak są ludzie ze znajomościami którym łatwiej jest coś załatwić. Poza tym uważasz że Ci co jada pochlać nie będą umieli zorganizować paru stówek? Przecież im zależy żeby pojechać i potem pochwalić się że najebali się w San marino i rzygali za wieżą w Pizie swoi znajomką ;) To załogi powinny dbać o swój skład a nie organizatorzy!

BartCom Team napisał: 2. Ilość zebranych pieniędzy za wszelką cenę? Nie zgadzam się z tym głęboko. Typowy przejaw korporacjonizmu. Więcej, więcej! Tymczasem od Orgów słyszę: nie potrzeba więcej, tylko fajniej nawet za cenę mniej, bo w dłuższym okresie więcej zabije Złombola w skutek przesilenia (dlatego właśnie ten miał być ostatnim, co szczęśliwie zostało odwołane), natomiast w dłuższym okresie mniej da dzieciakom więcej bo Złombol będzie trwał;


Zmniejszając liczbę uczestników zmniejszasz liczbę patologi która z nami jedzie a tym samym polepszasz imprezę. I to jest plus. Trzeba tak przemodelować formułę imprezy żeby kasy nie ubyło. Mów co chcesz ale to jest ważne. Nie ma czegoś takiego jak za dużo pieniędzy!


BartCom Team napisał: 4. Aleś Ty złośliwy. Nie jestem abstynentem, doprawdy. Jeżeli wyznaczymy 10 ciekawych punktów na trasie do Portugalii, z czego minimum dwa trzeba zaliczyć, to dużo? Ejże. Realizacja pomysłu raczej zależy od gęstości ustawienia punktów, przecież na pewno i Tobie serce się krajało przejeżdżając koło cudownych zabytków historii, architektury czy dziwów przyrody nie mogąc stanąć, bo trzeba gnać... Miałem to samo...
Ale trochę energi. No tak, będzie to troszkę większe wyzwanie. Chyba o to chodzi? Do licha, Złombol nie ma być alkoholową podróżą w zapomnienie!

Nie wiem gdzie tam jest jakaś złośliwość. Chciałeś znaleźć to znalazłeś :)
Tymczasem nie odniosłeś się do mojej wypowiedz. Jaka kara by mnie czekała za niezaliczenie obowiązkowych punktów? W tej edycji w jeździe do mety naprawde musieliśmy się skupić na dojechaniu do celu. Zwiedzaliśmy stacje benzynowe, sklepy i kampingi. Co do wyzwania - to już jest spore wyzwanie ale jednocześnie moje wakacje. Dlaczego na siłę chcesz mi je układać zamiast dać mi wolność wyboru?

BartCom Team napisał: 5. Nie przyjmuję. Co to ma do rzeczy?

Zapytaj to może zrozumiesz.

BartCom Team napisał: 6. Ech, Czarny Jastrzębiu... Szczerze mówiąc jesteś uparty. Tak, ma to wiele do rzeczy, bo w tym okresie jest wiele innych pomysłów niż Złombol, łatwiejszych do realizacji dla ludzi o przyziemnych wymaganiach. W rezultacie, wybiorą rozwiązania prostsze.

Ech, Panie psychologu ludzi o przyziemnych wymaganiach...
Czy Ty naprawdę myślisz że ci imprezowicze to jakiś margines społeczny któremu wystarczy trochę utrudnić i nie pojedzie? To normalni ludzie którzy maja taki a nie inny sposób spędzania wolnego czasu. Maja pieniądze, czas na przygotowanie auta i chęć aby jechać 5kkm żeby się najebać. Żaden wpis w regulaminie tego nie zmieni. Uczestnicy muszą reagować na patologię, nikt inny.

BartCom Team napisał: Poza tym do całej mojej wypowiedzi odnosisz się jedynie fragmentarycznie, nie starając się zrozumieć całości. Czy nie rozumiesz, że pozostawiając sprawę tak jak jest następny Złombol będzie ostatnim? Rzecz cała właśnie w ograniczeniu liczby uczestników (nawet za cenę zgromadzonych jednorazowo pieniędzy) ale powrotu do ducha pierwszych Złomboli. Czasem mniej znaczy więcej.


Widzę ze wiesz co zrozumiałem a co nie lepiej ode mnie. niech Ci sie tak wydaje :)
Jeśli koniecznie chcesz wszystko załatwiać regulaminem i ilością uczestników to proponuje wzorować się na husarii. Limit 150 załóg i wpis w regulaminie:
Dbając o dobry wizerunek rajdu, Organizator informuję, że wszystkie zachowania naruszające dobre i kulturalne obyczaje wybiegające poza ogólnie przyjęte normy społeczne (np. uporczywe zakłócanie ciszy nocnej obowiązującej na miejscach noclegowych itd.) będą skutkowały odebraniem naklejek startowych i wykreśleniem uczestników z listy startujących załóg. Do podjęcia takiej decyzji uprawniony jest zarówno Organizator rajdu jak i wyznaczone Załogi Zaufania (po konsultacji z Organizatorem).
Wierze że byłbyś pierwszym chętnym do wyznaczania wykluczonych załóg/uczestników.
(tak to było złośliwe, nie musisz mi już tego pisać)

Jeszcze raz podkreślam że odpowiedzialność za porządek i wizerunek spada przede wszystkim na uczestników! Dbaj o swoja załogę, zwracaj uwagę innym a nie kombinuj jakie przepisy wprowadzać do regulaminu.

czarnyjastrzab.blogspot.com/

Zostań przyjacielem Żuka :)
facebook.com/Zuk.Czarny.Jastrzab

Proszę Zaloguj lub Zarejestruj się, aby dołączyć do konwersacji.

Więcej
2016/10/15 14:18 - 2016/10/15 14:31 #41671 przez Semtox

Semtox odpowiedział w temacie: Złombol 2016 - Refleksje Konstruktywne

Bartek - wszystkie Twoje postulaty wiążą się z jednym: dodatkową pracą dla Organizatorów, którzy jej nie chcą - co jest zrozumiałe
a nie chcą też powiększać nadmiernie grona osób "organizujących" rajd - co również jest w jakiś tam sposób zrozumiałe

Ad 1 i 2
Biorąc twardo napisane słowa, to wydaje mi się że twoja załoga nie mogła by pojechać...

Ad 4
To może ja wyjaśnię czemu Pegazy to się może nie podobać. Weźmy takie przykładowe punkty:
- Hungaroring (okolice Budapesztu)
- Autodromo Nazionale di Monza (okolice Mediolanu)
- Muzeum Ferrari (Maranello, okolice Modeny)
- Circuito di Fiorano (okolice Maranello)
- Autodromo Enzo e Dino Ferrari (Imola, okolice Rimini)
- ...
I kolejna dyskusja na forum... czemu taka lista a nie inna, "bo to mi się w ogóle nie podoba! kto to wymyślił! przecież lepiej zobaczyć to czy siamto..."

Ad 5
Do pytania zadanego przez Czarnego Jastrzębia dodał bym jeszcze jedno - ile trwało wydawanie dyplomów w Lloret czy na Stelvio? 4h 6h? Skoro dla wszystkich ma to być wypoczynek (dla Organizatorów podobno też) to czemu mają siedzieć kilka godzin i wydawać dyplomy? I mieli by jeszcze jakieś pamiątki sprawdzać, ile wtedy by to trwało? A no i może tego nie zauważyłeś, ale co trzeci przychodzi z flachą i kieliszkami: "I co z nami się nie napijesz?" i kto wytrzyma 100 czy 150 kielonków w jeden wieczór?

PS. po zastanowieniu się nad końcówką wypowiedzi poprzednika, to kilka Twoich postulatów ma spełniać przytoczony wyżej rajd...

@Edit
I tylko o tych dyplomach przez cały rok o dyplomach jakby to było najważniejsze na świecie :P
Ostatnio zmieniany: 2016/10/15 14:31 przez Semtox.

Proszę Zaloguj lub Zarejestruj się, aby dołączyć do konwersacji.

Więcej
2016/10/15 15:28 - 2016/10/15 15:29 #41675 przez autOszołomy

autOszołomy odpowiedział w temacie: Złombol 2016 - Refleksje Konstruktywne

Dwie najbardziej absurdalne rzeczy dla mnie w Twojej wypowiedzi autorze tematu to punkt 1 i 4.
Tak jak Czarny Jastrząb powiedział, jeden jest dobry w mechanice, a drugi ma gadane i załatwi dużo kasy od darczyńców. Trzeci jest dobrym logistykiem, zapakuje auto i zaplanuje trasę. I każdy zrobi coś co jest w jego mocy. Jeśli ekipy między sobą się nie dogadują to już tylko ich problem i nikt nie powinien się wtryniać do podziału obowiązków w ekipie...

Co do zwiedzania.
Jednego na złombolu rajcuje zwiedzanie super ciekawych muzeów, zamków i kościołów a dla innego najlepszym wspomnieniem będzie łażenie po spontanicznie znalezionym opuszczonym domu w środku Hiszpanii. Jeszcze innego w ogóle nie interesuje jakiekolwiek zwiedzanie i jedzie głównie dla frajdy z jazdy starym autem.

Co do wieku aut.
Nikt mi nie powie że Skoda Favorit z 1988 roku jest mniej problemowa niż Nysa czy Żuk z 1993. Ale wg twoich postulatów, ta pierwsza mogłaby jechać a Żuk czy Nysa już nie- bo są "mniej złombolowe"

Pozdrawiam, Kamil

4xZłombol 2xPolonez i 2xŻuk

www.facebook.com/autOszolomy/
Ostatnio zmieniany: 2016/10/15 15:29 przez autOszołomy. Powód: podpis

Proszę Zaloguj lub Zarejestruj się, aby dołączyć do konwersacji.

Więcej
2016/10/15 21:02 - 2016/10/15 21:04 #41679 przez Pegazy

Pegazy odpowiedział w temacie: Złombol 2016 - Refleksje Konstruktywne

BartCom Team napisał: Pegazy, no jasne że się wam 3. nie podoba.
Ale dlaczego 4. tego już nie rozumiem.


Po przemyśleniu wycofuję się z weta wobec swapów, choć myślę, że jakieś ograniczenia powinny być wprowadzone - np dopuszczalna wymiana silnika, bez ingerencji w zawieszenie, elementy nośne. Choć np Żuk na bodajże Monterze to też ciekawe rozwiązanie. Sam nie wiem co o swapowaniu myśleć, z jednej strony nie za bardzo jestem zwolennikiem, z drugiej strony wiele myślałem o konstrukcji AutoWnuków z 2014 roku, gotowy skopiować ich pomysł - taka moja schizofrenia :)

Odnośnie puntu 3 - to jasne, ja jeżdże Pluszem, może rzeczywiście mam nieco łatwiej niż np Uaz, czy żuki, ale wcale nie uważam, że konstrukcja Plusza drastycznie odbiega od Borewicza,

Natomiast odnośnie punktu 4 - całkowite weto. Złombol podoba mi się właśnie z powodu tego , że nie ma obowiązków, jest improwizacja, chcesz - zwiedzasz, chcesz - jedziesz, chcesz - opalasz się, a nie na siłę zwiedzanie, żeby odbębnić punkt wycieczki. Właśnie ta wolność w wybieraniu trasy, co się chce robić w tym rajdzie mi się podoba. Nic na siłę, planuję dojechać do punktu X, nagle w połowie dnia twierdzimy z załogą - zmieniamy cel - teraz punt Y, albo - piękna plaża, nei jedziemy dalej, tutaj biwakujemy. Co prawda proponowane przez Ciebie 2-3 punkty to niewiele i nie wymaga trudu żeby to zrobić, ale po roku życia wśród reguł, wytycznych, konieczności podporządkowanai się pewnym kanonom, na Złombolu chcę nic nie musieć.

`14 LLoret + (nr. boczny 399)
`15 Passo del Stelvio + (nr. boczny 16)
`16 Palermo + (nr. boczny 5)
Ostatnio zmieniany: 2016/10/15 21:04 przez Pegazy.

Proszę Zaloguj lub Zarejestruj się, aby dołączyć do konwersacji.

Więcej
2016/10/15 22:12 #41681 przez Polderari

Polderari odpowiedział w temacie: Złombol 2016 - Refleksje Konstruktywne

1. dyplomy powinny byc na mecie
2. dyplomy powinny zawierać prawidłowe nazwy zespołów
3. organizatorzy powinni stawić się na mecie (w tym wypadku tunezji)
4. Silnik w Polonezie GSI nazwet z 2001 roku jest dużo bardziej kłopotliwy niż GLI... Jako przykład podam tylko kolektor dolotowy...
5. co do zwiedzania każdy zwiedza co chce
6. fakt sporo osob mowi, że przebiegi powinny być krótsze. Mogłyby być jakbyśmy np.: ruszyli z Katowic w sobotę a nie niedzielę. Dałoby to dystans dzienny o około 100km mniejszy
7. Chlanie, budzenie i ogólnie chamsko wieśniackie zachowanie powinno być piętnowane, a zaspoły zachowujące się w nieodpowiedni sposób powinny być wykluczane. Inaczej grozi złombolowi to co stało się ze zlotami fsoptk, których już nie ma... - brak reakcji powoduje tylko eskalację złych zachowań
8. Swap był, jest, będzie - ja preferuje oryginał, choć niektórzy chętnie wykluczyliby moje GSI z rajdu.

Podsumowanie:

Złombol jest imprezą niezorganizowaną (zgodnie z regulaminem) jest to wypad miłośników starej motoryzacji na własną rękę. Zorganizowany jest tylko start.
Impreza końcowa, lub jak ktoś to ujął wracając na kamping : Stypa, organizowana jest również przez każdego złombolowicza we własnym zakresie.

Na koniec coś bardziej personalnie: Koszulki nie są tanie ale koszt przesyłki to multo grande katastrofe...

Proszę Zaloguj lub Zarejestruj się, aby dołączyć do konwersacji.

Więcej
2016/10/16 03:16 #41686 przez EJA_GRABA_lux!

EJA_GRABA_lux! odpowiedział w temacie: Złombol 2016 - Refleksje Konstruktywne

Swapy za komuny też były.
Za Wikipedią z historii malucha:
"Najbliższy realizacji był pomysł wstawienia do malucha silnika wysokoprężnego. W tym przypadku prowadzono już nawet analizy technologiczne. Idea zrodziła się w początku lat 80. – w epoce kartek na benzynę w Polsce. W grę wchodziły dwa przemysłowe silniki japońskiej firmy Kubota, chłodzone cieczą: trzy – o pojemności 600 cm³ i mocy 18 KM i czterocylindrowy. Ostatecznie wybrano jednostkę większą. Z pojemności 800 cm³ osiągała ona moc 24 KM i moment obrotowy 47 Nm."

Jeśli do tego dodamy legendarną syrenkę z silnikiem mercedesa, o której wszyscy słyszeli (i marzyli), a której nikt nie widział,to temat powinien być chyba odfajkowany pozytywnie - swapy na tak! :)

Proszę Zaloguj lub Zarejestruj się, aby dołączyć do konwersacji.

Więcej
2016/10/16 09:32 #41689 przez Bahama Yellow

Bahama Yellow odpowiedział w temacie: Złombol 2016 - Refleksje Konstruktywne

rozmowa na temat co się komu podoba a co nie będzie ciągnęła się w nieskończoność - ilu uczestników tyle opinii i pomysłów.

co SWAP-ów - moje zdanie jest takie, że może i wygodniej i szybciej się jedzie, ale jak tylko zaczynają się awarie to już niestety z ich naprawami zaczynają się problemy: bo elektronika, bo coś dorobione a nie seryjne, bo jest tylko jeden silnik BMW i nikt nie ma części, itp ...

sam jeżdżę na ZŁOMBOL Fiatem 125p z 1971r silnikiem 1300 bez przeróbek i wiem że z naprawą poradzę sobie na poboczu.

Regulamin jest jeden i jak komuś się nie podoba nie musi brać udziału w ZŁOMBOLU - niech sobie zorganizuje własną imprezę i zobaczy jaki to MIÓD !!!

Jest klimat ale nie ma klimatyzacji !!!

Proszę Zaloguj lub Zarejestruj się, aby dołączyć do konwersacji.

Więcej
2016/10/16 10:58 #41690 przez Żukolot Spółka Zło-m

Żukolot Spółka Zło-m odpowiedział w temacie: Złombol 2016 - Refleksje Konstruktywne

1 NIE
2 NIE
3 NIE
4 NIE
5 TAK

@ PINKI
A Ty zawsze odpowiadajac stwarzasz sobie wlasne pytania - widze przyszlosc w polityce : )
2. jak dziecko odpusc juz
7. nikt Cie nie zmusza - juz w innym temacie ktos ci to pisal .

@ Bahama w 100 % popieram

Proszę Zaloguj lub Zarejestruj się, aby dołączyć do konwersacji.

Więcej
2016/10/16 12:13 #41691 przez Klamot

Klamot odpowiedział w temacie: Złombol 2016 - Refleksje Konstruktywne

Jest regulamin i tyle.

W ekstremalnych przypadkach, może to dobry pomysł- odebranie naklejek startowych...

Dyplomy można dosłać nawet pocztą, rozdanie na starcie było ułatwieniem organizacyjnym, mi nie przeszkadza. Jest OK.

Dla mnie najważniejsze to pojazdy z demoludów, zbieranie kasy na dzieciaki z domów dziecka i jak najmniej ograniczeń i przepisów, Złombol tego nie lubi.

Proszę Zaloguj lub Zarejestruj się, aby dołączyć do konwersacji.

zlombol akcja 001
zlombol akcja 002
zlombol akcja 003
zlombol akcja 004
zlombol akcja 005
zlombol akcja 006
zlombol akcja 007
zlombol akcja 008