Konwój 126p vol.2 - złombol 2018

Więcej
2018/07/25 09:11 #48132 przez Załoga Tarpaniątka

Załoga Tarpaniątka odpowiedział w temacie: Konwój 126p vol.2 - złombol 2018

Zapomniałeś dodać, że te 4,5 litra to na ekonomicznych dyszach. Na tych pod ostrzejsze parametry pracy nie ma opcji wyjść z takim spalaniem nawet przy super zdrowym silniku.

"Nie bój się, że twoje życie się skończy - bój się, że nigdy się nie zacznie..."

Proszę Zaloguj lub Zarejestruj się, aby dołączyć do konwersacji.

Więcej
2018/07/27 12:18 #48188 przez Czerwony Bob

Czerwony Bob odpowiedział w temacie: Konwój 126p vol.2 - złombol 2018

Kurde może faktycznie pomyśleć o jakiś winietach, przynajmniej o części. Założyłem wstępnie, że skoro w tym roku jadę żółwiem to nie ma się co pchać na jakieś autostrady. Sam nie wiem

Proszę Zaloguj lub Zarejestruj się, aby dołączyć do konwersacji.

Więcej
2018/07/27 12:44 #48190 przez swbr

swbr odpowiedział w temacie: Konwój 126p vol.2 - złombol 2018

Czerwony Bob napisał: Kurde może faktycznie pomyśleć o jakiś winietach, przynajmniej o części. Założyłem wstępnie, że skoro w tym roku jadę żółwiem to nie ma się co pchać na jakieś autostrady. Sam nie wiem

Zaoszczędzisz na mandatach za szybkość w wioskach (tych wymyślonych) bo Czesi i Słowacy lubują się w tym :)
Podziękowali: Czerwony Bob

Proszę Zaloguj lub Zarejestruj się, aby dołączyć do konwersacji.

Więcej
2018/07/27 12:48 #48191 przez Czerwony Bob

Czerwony Bob odpowiedział w temacie: Konwój 126p vol.2 - złombol 2018

Ok, w takim razie wezmę to pod uwagę i zainwestuję. Dzięki za radę ;)

Proszę Zaloguj lub Zarejestruj się, aby dołączyć do konwersacji.

Więcej
2018/07/28 00:18 - 2018/07/28 00:26 #48200 przez BartCom Team

BartCom Team odpowiedział w temacie: Konwój 126p vol.2 - złombol 2018

@Załoga Tarpaniątka

Poziom 4,5-5 l/100km przy ustalonej ekonomicznej 70-80km/h w serii ELX bez zmian
- nawet z załadunkiem, ale bez gratów na dachu - jest do osiągnięcia...?

Jeździłem 2 Maluchami.
- 126p 650E '89 w latach 94-97. Seria, tylko dodana "turbinka Kowalskiego", ale bez zmian dyszy,
turbinka nie miała jeszcze luzów, nawet dodawała trochę mocy, max 115 na prostej,
ale ważniejsze było zużycie etyliny, byłem studentem i każdy litr, każdy litr... przy 70-80 km/h
zawsze robiłem na trasie sporo poniżej 5 l/100km - solo, latem.
Jak było 5 l/100km ze swojej jazdy byłem bardzo niezadowolony, bo fabryczna norma w instrukcji użytkowania 650E przewidywała 4,3 l/100km przy 70 km/h wg ECE (pełne obciążenie) :)
Dawne czasy...

- później w pracy jeździłem 126 ELX '98 w latach 01-02, był technicznie nieporównanie lepszy niż "E"
Choć niezadbany, bez większych starań palił na trasie do 5 l/100km przy 80-90km/h - solo, latem.
Miał już dyszę odcinającą przy hamowaniu silnikiem, dwustopniowy kąt zapłonu w zależności od obciążenia silnika, elektroniczny zapłon na ubogą mieszankę, podzespoły z Cinquecento... tylko żeby wszystko prawidłowo działało. Zbierał się nieporównanie lepiej niż 650E.
W mieście spalanie rosło ale tych 6 litrów nie przekraczał.

Więc chyba można to uzyskać, ale jest to trudne.
Moim zdaniem ciekawsze to wyzwanie, fajniejsze niż np. "piłowanie na metę"

PS.
Seryjnym 125p 1500 '89 w edycji Nordkap rekordowo uzyskałem 7,1 l/100 km na odcinku 350 km przy 90-100 km/h na V.biegu, jadąc wówczas za świetnym przewodnikiem - Andrzejem "Preventem". On uzyskał nawet 6,8 l/100km przy tej prędkości, jadąc gaźnikowym Polonezem...
Badaliśmy zużycie etyliny komisyjnie :) średnio wychodziło ok. 7 l/100km
Sorry za offtop.

Czerwona Strzała - Polski Fiat 125p 1600 OHV
Więc gaz do dechy...
Ostatnio zmieniany: 2018/07/28 00:26 przez BartCom Team. Powód: Drobna poprawka stylistyczna, nie związana ze strasznymi wulgaryzmami jakich się wcześniej dopuściłem, choć innym to płazem przechodziło. Dziękuję za specjalną troskę.

Proszę Zaloguj lub Zarejestruj się, aby dołączyć do konwersacji.

Więcej
2018/08/01 14:08 #48260 przez Rezerwat Przygody

Rezerwat Przygody odpowiedział w temacie: Konwój 126p vol.2 - złombol 2018

Popieram tutaj BartCom. Nawet MZtką (razem z WSK Aliena i Velorexem Przemka a potem już sam) wybieraliśmy autostrady. Prędkość była w granicach prędkości Tirów, czasem mniejsza, czasem większa. Powrót robiłem bez autostrad (zarówno Włochy jak i Bałkany) i nie było realnej szansy zrobić tyle samo kilometrów a zmęczenie było wielokrotnie większe. Mam gdzieś foto jak wyglądałem po 400 km i jednej awarii motocykla... wolę nie pokazywać w świat, bo dzieci straszę ;)
Kupować winietki i po autostradach spokojnie, bez niepotrzebnego zapieprzania. To znacznie zwiększa szansę dojechania do celu i to dojechania na czas. Słowacja, Węgry, Rumunia - te winietki załatwiamy elektronicznie. Wszystkie są stosunkowo niedrogie. Czechy, Austria, Bułgaria - te na miejscu na granicach. Ewentualnie jeszcze macie szanse na winietkę austriacką online, bo trzeba to zrobić bodajże 18 dni przed terminem jazdy.
Serbia, Grecja, Bośnia (hihi jeden kawałek) płacimy na bramkach. Jak ktoś leci autostradą przez Chorwację to tam fakt, trochę Kun na bramkach się zostawia.

Proszę Zaloguj lub Zarejestruj się, aby dołączyć do konwersacji.

Więcej
2018/08/01 19:26 #48271 przez Ala montana

Ala montana odpowiedział w temacie: DROGI PŁATNE - złombol 2018

Na szybko zestawienie krajów i map dróg płatnych: jak ktoś jeszcze nie rozkiminiał
1) SŁOWACJA - winieta
2) WĘGRY - winieta
3) SERIA - bramki
4) KOSOWO - bezpłatne
5) MACEDONIA - bramki
6) GRECJA - bramki
7) ALBANIA - bezpłatne
8. CZARNOGÓRA - bezpłatne
9) BOŚNIA - bramka
10)CHORWACJA -bramki

Analiza wykazała, że na ten Złombol raczej nie ma sensu płacić ale to już jak kto woli.
Tu jasno i krótko jest to opisane.
Trasę z Katowic do mety c.a.~1800km naprawdę można pokonać w te kilka dni bez większego pośpiechu.
Moim zdaniem to jest "krótki Złombol" acz dość liczny w auta.
A tu Link do mapy Pepiczków :)

{{{{{{{{{{{{{{{{{{{{{{{{{{{{{{{{{{{{{{{{{{{{{{{{{{{{{{{{{{{{{{{{{{{{{{{{{{{{{{{{{{{{{{{{{{{{{{{{{{{{{{{{{{{{{{{{{{{{{{{{{{{{{{{{{{{{{{{{{{{{{{{{{{ {{{{{{{{{{{{{{{{{{{{{{{{{{{{{{{{{{{{{{{{{{{{{{{{{{{{{{{{{{{{{{{{{{{{{{{{{{{{{{{{{{{{{{{{{{{{{{{{{{{{{{{{{{{{{{{{{{{{{{{{{{{{{{{{{{{{{{{{{{{{{{{{{{
Podziękowali: zaZUKowani, Gientkie Toporki

Proszę Zaloguj lub Zarejestruj się, aby dołączyć do konwersacji.

Więcej
2018/08/01 22:06 #48275 przez Malachitowa Malaria

Malachitowa Malaria odpowiedział w temacie: Konwój 126p vol.2 - złombol 2018

o! my też tak chcemy - Słowacja - Komarom - Belgrad :)

Proszę Zaloguj lub Zarejestruj się, aby dołączyć do konwersacji.

Więcej
2018/08/02 10:00 - 2018/08/02 10:03 #48278 przez Agrest Jedzie z Nami

Agrest Jedzie z Nami odpowiedział w temacie: Konwój 126p vol.2 - złombol 2018

Z mojej strony - wychodzę z założenia że nigdzie mi się nie śpieszy, a niczego tak bardzo nie lubię robić jak jeździć maluchem po autostradzie ;) Także wolę nadłożyć nawet jeden dzień drogi i czerpać jako taką przyjemność z jazdy. Spalanie z boxem to w moim przypadku jakieś 5,5-6l w trasie, gaxnik jedzie jeszcze od regulacji wiec moze coś uda się zbić minimalnie :)
Ostatnio zmieniany: 2018/08/02 10:03 przez Agrest Jedzie z Nami. Powód: aa, przemyslalem sobie to jeszcze raz xd

Proszę Zaloguj lub Zarejestruj się, aby dołączyć do konwersacji.

Więcej
2018/08/03 09:12 #48292 przez Rezerwat Przygody

Rezerwat Przygody odpowiedział w temacie: Konwój 126p vol.2 - złombol 2018

Agrest Jedzie z Nami napisał: Z mojej strony - wychodzę z założenia że nigdzie mi się nie śpieszy, a niczego tak bardzo nie lubię robić jak jeździć maluchem po autostradzie ;) Także wolę nadłożyć nawet jeden dzień drogi i czerpać jako taką przyjemność z jazdy.

Podobnie myślałem przed moim wyjazdem MZtką. Życie to zweryfikowało. Fakt, że w tym roku trasa jest krótsza, więc może to i jest jakieś rozwiązanie.
W każdym bądź razie uważam, że nie warto odrzucać wersji autostrad i winietek kategorycznie. Nawet jadąc te 80kmh można spokojnie toczyś sie autostradą.

Proszę Zaloguj lub Zarejestruj się, aby dołączyć do konwersacji.

zlombol akcja 001
zlombol akcja 002
zlombol akcja 003
zlombol akcja 004
zlombol akcja 005
zlombol akcja 006
zlombol akcja 007
zlombol akcja 008