Zaznacz stronę

ZŁOMBOL? CO TO JEST?

Złombol to nazwa zmotoryzowanego rajdu o charakterze charytatywnym, który odbywa się corocznie prowadząc do różnych krajów. Głównym celem Złombolu jest zbieranie darowizn za sprzedaż powierzchni reklamowej ( dopuszczalne są dodatkowe darowizny, bez umieszczania reklam na pojazdach uczestników)  na swoich pojazdach dla dzieci z domów dziecka w całej Polsce.

Wspieramy pomocą psychologiczną ; terapie indywidualne, terapie grupowe, superwizje dla wychowawców w współpracy z projektem “The Presja” (powstaną nowe kategorie).

Organizujemy/Opłacamy wyjazdy na: wycieczki, obozy, kolonie, ferie, wyjazdy klubowe (w ramach indywidualnych zainteresowań).

Spełnianie marzeń „szyte na miarę”; kurs prawa jazdy, kurs językowy, sprzęt sportowy, prenumeraty ukochanej gazety, prezent z okazji ważnego wydarzenia…. wiele możliwości i wiele przyjemności zawiera się w tym punkcie, a już na pewno możliwość decydowania o sobie dla podopiecznych domów dziecka.

Podczas rajdu Złombol, uczestnicy podróżują starymi, niskobudżetowymi samochodami, które często są już wyekspaltowane i wymagają napraw. Teamy biorące udział wiedzą już, że na przestrzeni lat ceny pojazdów znacznie wzrosły i  niejednokrotnie mówimy już o klasykach.

Uczestnicy na własny koszt przygotowują swoje pojazd i opłacają podróż.

ZBIERANIE SPONSORÓW JEST SUROWO ZABRONIONE W ZŁOMBOLU!

Trasa rajdu z reguły  to cele w odległości od 2000km – 3500km od Katowic. Brzmi dość oficjalnie i sucho ale kto był ten wie swoje 🙂 . Prowadzi przez różne miejsca, zarówno w kraju, jak i za granicą. Uczestnicy pokonują określoną trasę, pokazując swoją wytrzymałość i determinację. W trakcie podróży mają również okazję spotkać się z lokalnymi społecznościami i promować swoje cele charytatywne.

Rajd Złombol jest nie tylko wyzwaniem podróżniczym, ale również okazją do integracji, przygody i wspólnego działania dla dobra innych. Uczestnicy nie tylko zbierają fundusze na cele charytatywne, ale również podnoszą świadomość społeczną na temat różnych problemów i potrzeb istniejących w społeczeństwie.

Złombol to więc nie tylko rajd samochodowy, ale również społeczność ludzi, którzy pragną połączyć swoją pasję do podróżowania z pomocą innym.

DOPUSZCZONE POJAZDY

W imprezie mogą wziąć udział tylko samochody komunistycznej koncepcji lub produkcji. Dopuszczone są pojazdy osobowe, ciężarowe, autobusy, motocykle i motorynki 😉

W przypadku pojazdów z okresu przełomowego (1990) liczy się  powiązanie z komunizmem pod kątem koncepcyjnym/technicznym.

(Przykładowo Maluch z 1998 pod kątem techn. jak najbardziej się kwalifikuje, Skoda Felicia nie).

SWAPy silników dopuszczone! Od pierwszych edycji są wśród nas i dalej będą 🙂

Dopuszczone pojazdy: ( liczy się  powiązanie z komunizmem pod kątem koncepcyjnym/technicznym, proszę nie próbujcie szukać dziur regulaminowych typu Nowa Syrena, Autosan 2016r i tym podobne, chodzi o klimat którego się trzymamy!!!)

AMO F-15

ARO 10.4, 24, M461,

AUTOBUS: Autosan H9, H10, H9-03, IFA H6B, IKARUS 66, 311, JELCZ BERLIET PR 110U, PAZ 672M, RAF 10, ROBUR GARANT, SAN H27, SKODA KAROSA SMII, SKODA 706 RTO, STAR N52, TATRA T500 HB, ZIS I55

AWZ P70

AVIA A21,

BARKAS Framo V 910/2, B1000

DACIA (przed Renault) 1100, 1300, 1320/1420/1325

FIAT 125p, Fiat 126p (wszystkie roczniki i BIS), Fiat 127p,

GAZ M20 Pobieda, 67, 69, 2705 I seria, 53, 62, 66, aa, aaa, MM, 51, 63, 3308

HONKER

IFA H6, H6B, W50

IKARUS 211, 256, 260, 280,

412

JELCZ

KAMAZ 5230, 5410, 5460, 5511, 4911

KrAZ 214, 255, 260

ŁADA 1300, 2101, 2102, 2103, 2104, 2105, 2106, 2107, Samara 2108, 2109, 21099 Forma, Niva 2121, 21213, Oka

LUBLIN 1, LUBLIN 2, LUBLIN 3, LUBLIN 51

MOSKWICZ 400-420/401-420, 402, 403, 407, 408, 412, 400-420/401-420, 2141/Aleko, 2715

NYSA Nysa N57, Nysa N58, Nysa N58, Nysa N60, Nysa N61, Nysa N63, Nysa 501, Nysa 503, Nysa 521, Nysa 522

OLTCIT Club

POLONEZ wszystkie (od Złombolu 2012),

RAF 977, 2203/Latvija

ROCAR T.V. 4/5/41/51/12/14/15/35, 33/37/40

SKODA 1000MB, 100, 105, 110, 110r, 120, 125, 130, 135, 136, Garde/Rapid, Favorit, Forman, Rapid 135, Rapid 136, 1203/ TAZ 1203, 1202/Octavia

SMZ S3D

STAR 20, 21, 25, 27, 28, 29, 38, 66, 200, 244, 266, 660, 742, 744, 1142

SYRENA (nie NOWA)

TATRA 148, 600, 603, 613, BETA, 815

TARPAN

TAVRIA

TRABANT P50/500, P60/600, 601, 1,1

UAZ 69, 469, 452/3741/Buchanka

URAL 375D, 4320

WARTBURG 311/313/100, 312, 353, 1,3, Tourist

WOŁGA 21, 24, 24-10, 3102,

WARSZAWA M20, M20-57/200

ZAPOROŻEC

ZASTAVA 750, 101,  Yugo Florida, Yugo Koral (do 1999),

ZAZ 965, 966, 968, 968M, 1102/Tavria

ZIŁ 130, 131, 135, 157, 164

ZIS 5, 6, 42, 150, 151

ŻUK wszystkie modele

 

Motocykle:

DNIEPR 12, DNIEPR 16, ETZ, IŻ Jupiter, JAWA, JUNAK, KOMAR, MZ, OGAR, OSA, SHL M11, ROMET, RYŚ, SIMSON, Simson Duo, TUŁA T-200, URAL, WSK, ŻBIK,

 

NIEDOPUSZCZONE POJAZDY:

Retro pojazdy typu NOWA Syrena, Autosan po modelu H6 (wyjątek to początkowe modele H7 bazujące na starej konstrukcji STARa) Chińskie auta, MIRAFIORI NIE!, Mercedes, Volkswagen, Opel, Volvo, BMW, Isuzu, Mitsubishi, Nissan, FIAT Panda i nowsze, Toyota, Renault, Peugeot, Yugo lub Fiat UNO, Citroen i wszystkie inne zachodnie oraz azjatyckie marki!! Nowsze Rosyjskie pojazdy bazujące na nowoczesnych konstrukcjach również nie! CINQUECENTO, MULTIPLA!!!, MATIZ również nie.

DARCZYŃCY

Na ten temat poświęciliśmy cały dział. Prosimy o przejście na następujący LINK

SPONSORZY (WŁAŚCIWIE ICH BRAK)

Złombol jako rajd charytatywny ma specyficzne zasady i założenia, które determinują jego charakter i cel. Jednym z tych założeń jest zasada braku dopuszczania sponsorów. Oto kilka powodów, dla których złombol zabrania udziału sponsorów:

  1. Czystość celu charytatywnego: Złombol skupia się na zebraniu funduszy dla dzieci z domów dziecka. Poprzez wykluczenie sponsorów, organizatorzy chcą zapewnić, że każda zebrane fundusze pochodzą bezpośrednio od darczyńcówi są przeznaczone na rzecz potrzebujących, a nie na cele komercyjne.
  2. Równość uczestników: Złombol stawia na równość wszystkich uczestników, niezależnie od ich możliwości finansowych. Wykluczając sponsorów, eliminuje się potencjalną nierówność, która mogłaby wynikać z różnicy w dostępności środków finansowych i wsparcia ze strony sponsorów.
  3. Wyjątkowy charakter wydarzenia: Złombol jest unikalnym wydarzeniem motoryzacyjnym, które skupia się na przygodzie, charytatywności i solidarności. Rezygnacja z udziału sponsorów pozwala utrzymać ten wyjątkowy charakter i oddać główne znaczenie podróży samochodowej, pomocy innym i pokonywaniu trudności.

 

Warto zauważyć, że polityka dotycząca zakazu pozyskiwania sponsorów jest naszą żelazną zasadą.

 

Przyjęcie sponsoringu prowadzi do natychmiastowej dyskwalifikacji lub

do niedopuszczenia do rajdu.

NAKLEJKI/PAKIET STARTOWY

W ramach opłaty pakietu startowego za kwotę  114zł brutto uczestnik otrzymuje numery startowe, zestaw naklejek, gadżety oraz dostęp do aplikacji RALLYGO.

Koszt wynosi 114 zł brutto. Naklejki swoich darczyńców załogi organizują we własnym zakresie. Zarezerwowane na naklejki Złombolu są drzwi przednie i górne paski przedniej i tylnej szyby.

Nie ma możliwości odbioru naklejek/pakietu startowego wcześniej lub bez pojazdu lub bez spełnienia następujących kryteriów:

Przyjęcie przez Złombol jako uczestnika w roku 2023
Wpłata określonej kwoty za naklejki
Uzbieranie wyznaczonej minimalnej kwoty dla dzieci
Przyjazd na start i okazanie regulaminowego pojazdu
W każdym innym przypadku wpłata za naklejki przepada bezzwrotnie! Nie wydajemy naklejek bez spełnienia pow. punktów

!!!!UWAGA!!!!

Istnieje możliwość rezygnacji z pakietu startowego (wyłączając koszt obługi RallyGo tj, 14 zł) do dnia 02.06.2023 godziny 00.01 zgłaszając rezygnację z rajdu w  RallyGo link

 

https://2go.atlassian.net/servicedesk/customer/portal/5/group/7/create/36

 



Po otrzymaniu maila (na adres mailowy podany przy rejestracji w aplikacji  RallyGo, sprawdź również SPAM!) potwierdzającego rezygnację, należy niezwłocznie przesłać go na adres biuro@duocolor.pl w celu otrzymania

BONU DO WYKORZYTANIA W SKLEPIE INTERNTOWYM

 https://www.nbpe.pl/ NA KWOTĘ 100ZŁ.

TERMINY/HARMONOGRAM

Termin ogłoszenia kolejnej edycji Złombolu może różnić się w zależności od konkretnego kraju, regionu lub decyzji organizatora. Zazwyczaj daty kolejnych edycji Złombolu są ogłaszane przez organizatorów kilka miesięcy przed planowanym terminem rajdu z początkiem roku.

Aby być na bieżąco z najnowszymi informacjami dotyczącymi kolejnej edycji Złombolu, najlepiej sprawdzać oficjalną stronę internetową, profile na mediach społecznościowych lub subskrybować newslettery rajdów. Tam można znaleźć najświeższe informacje dotyczące daty, miejsca i wszelkich istotnych szczegółów dotyczących nadchodzącego wydarzenia.

Pamiętaj, że informacje dotyczące daty kolejnej edycji Złombolu mogą być zależne od wielu czynników, takich jak logistyka, uzgodnienia z władzami lokalnymi czy organizacyjne przygotowania. Dlatego warto śledzić oficjalne źródła informacji, aby być na bieżąco.

CEL W SENSIE METY

Cel imprezy ogłaszamy zgodnie z harmonogramem. Odległość z reguły nie przekracza 3000km choć bywają wyjątki 🙂

Trasa wraz z powrotem jest wykonalna w jeden tydzień z weekendami.

Unikamy miejsc bez bazy noclegowej (to jest powód dlaczego Złombol nie ruszył jeszcze na wschód) oraz miejsc z „skomplikowaną” sytuacją polityczną i prawną (to jest drugi powód dlaczego nie ruszyliśmy na wschód).

START

Start odbywa się w Chorzowie pod Stadionem Śląskim.

Odprawę Waszych teamów robimy w dniu imprezy oraz w procedurze Late Night Check In dzień przed. Dokładne instrukcje oraz godziny i opis dojazdu znajdziecie w aplikacji RallyGo po rejestracji.

Aplikacja RallyGo

Zgłoszenie do imprezy oraz dostęp do ważnych informacji dotyczących trasy, noclegów, mety oraz startu znajdziecie w Aplikacji RallyGo.

To też główny kanał kontaktu z organizatorami oraz narzędzie pozwalające Wam na uaktualnienie wpłat od darczyńców, zmianę nazwy teamu, zgłaszania awarii , wyszukiwania części do naprawy,  zgłoszenie konkretnego numeru startowego na licytację oraz śledzenie innych ekip na trasie rajdu.

NA TRASIE/PRZEJAZD

Punkty noclegowe (kempingi sugerowane w aplikacji po rejestracji) wzdłuż trasy są jedynie sugestiami. Wybór punktów noclegowych oraz dobranie trasy pomiędzy danymi punktami uczestnicy wybierają wg własnego uznania i możliwości.

Nie dopuszczamy jazdy w konwoju (pomijając start w Katowicach i jazdę z mediami na pierwszych kilometrach przy eskorcie służb drogowych).

Załogi ustalają między sobą, kto z kim, gdzie i którędy jedzie.

 Nie ma zorganizowanej pomocy, nie ma mechaników, nie ma lawety, nie ma assistance, nie ma psychologa, niani ani gwarancji, że dojedziecie!

CHECK POINT

Nie ma obowiązkowych Check Pointów ani pieczątek. Dlaczego tak jest?

Złombol jest miejscem dla indywidualistów, którzy szukają wolności w wyborze trasy, dat, miejsc noclegowych i atrakcji do zwiedzania. Jesteśmy zdania, że w czasach gdzie wszystko jest zorganizowane, rozplanowane i ma swój dokładny plan jazdy, taka oaza wolności jest czymś bardzo ważnym i nadaje Złombolowi swój specyficzny charakter.

Jeśli chcesz dołączyć do rajdu, który zobowiązuje Cię do zbiórki pieniędzy dla dzieci z domów dziecka, plus przyjazd na start regulaminowym pojazdem, jednak bez obowiązku meldowania się po drodze i dojechania do mety – ZAPRASZAMY! Jeśli szukasz rajdu w którym organizator powie Ci dokładnie co masz robić, zadzwoni po assistance, zrobi rezerwacje i zapewni Cię o sukcesie Twojej podróży – szukaj dalej, to nie to wydarzenie.

NOCLEGI

Załogi organizują noclegi we własnym zakresie, w tym: wybór oraz rezerwacja kempingów, zorganizowanie sprzętu np. namiot, śpiwór, opłaty.

Organizator podaje uczestnikom w odpowiednim czasie namiary na sugerowane noclegi wzdłuż trasy. Dostępne są one w aplikacji RallyGo. Dla kierowców polecamy korki do uszu 😉

 Noclegi na nich nie są obowiązkowe.

Możecie spać w rowach, na parkingach lub na pace jeżeli taką posiadacie – wszystko należy robić zgodnie z prawem 🙂

Złombol to bardziej wyprawa niż rajd. Sama trasa jest celem i zarówno zadaniem. Na trasie jest pełna wolność. Trasy są jedynie przykładem, każdy jedzie jak mu pasuje i śpi, gdzie mu pasuje.

META

Na mecie nie ma zorganizowanego noclegu. Meta w postaci baneru/bramek* i z możliwością pamiątkowego zdjęcia ma miejsce w turystycznej miejscowości, gdzie każdy jest w stanie wybrać nocleg w dogodnym dla siebie standardzie. My wraz z miastem organizujemy imprezę, gdzie wieczorem spotykamy się i będziemy świętować sukces jakim jest pokonanie tej trasy. Będzie to fajne miejsce z DJem, Food Truckami i może nawet piaskiem pod nogami. Uwaga, nie mamy wpływ na pogodę i nie obiecamy dużych fal w dniu mety. Ze względu na dystans dajemy Wam opcję dojechania w 5 lub 6 dni więc będą dwa dni imprezy.

Będziemy w jednej miejscowości, ale każdy sam sobie wybiera miejsce noclegu. Nie ma komitetu powitalnego ani czerwonego dywanu.

Za to jest wiele uśmiechniętych i zadowolonych Złombolowiczów. Wielka satysfakcja, że osiągnęliście cel (co wcale nie jest takie proste) i pomogliście dzieciom (jeszcze trudniejsze). Dokładne informacje znajdziecie w aplikacji RallyGo.

DYPLOM = PODZIĘKOWANIE

Dyplomy/Podziękowanie wydajemy już na starcie. W zależności dokąd dojedziecie, możecie wstawić sobie odznakę w formie wklejenia pamiątki z danego miejsca.

Nie ma drugiego dyplomu po dojeździe na metę.

Dlaczego tak jest? Organizacyjnie nie jesteśmy w stanie zajrzeć do wszystkich kempingów na mecie (czasami są nawet 3, plus ekipy, które śpią na dziko) oraz różnych godzin/dat dojazdu na metę.

Zdarzało się, że nie odbieraliście dyplomów, bo kolejki były za długie lub przyjazd nie w tym czasie, ulewa…!

Po drugie, mamy takie przekonanie, że każdy zasługuje na podziękowanie, obojętnie czy do mety dojedzie czy na A4 za Wrocławiem będzie musiał organizować lawetę do domu…!

UWAGA! NIE BĘDZIE PODBIJANIA DYPLOMÓW PIECZĄTKĄ! NIE BĘDZIECIE MUSIELI PRZYNOSIĆ DYPLOMÓW NA IMPREZĘ, ale właśnie tam dostaniecie odznakę ukończenia 17 THE BIG WAVE EDITION !

POWRÓT

Po przyjechaniu na metę, kończy się Złombol i załogi wracają w grupach lub samotnie, bezpośrednio lub robiąc dodatkowe 4000 km, do domu!

Pełna dowolność.

KTO MOŻE WZIĄĆ UDZIAŁ?

Przynajmniej jedna osoba powinna posiadać prawo jazdy (aktualne) 😉

Nim kliknięcie „zgłoś się” to jeszcze kilka ważnych punktów. Prosimy przeczytaj je i mimo wesołego wydźwięku potraktuj poważnie (zadbaj też, żeby każdy członek załogi to zrobił) bo na Złombolu jest inaczej niż na innych imprezach, na których byliście lub „kumpel Wam opowiadał”.

Najważniejszy CEL to zbiórka pieniędzy dla dzieci z domów dziecka i od momentu decyzji o starcie powinien to być Wasz priorytet! Nie robimy wyścigu o największą ilość zgłoszeń, nikt nikogo nie zmusza do wzięcia udziału. Chcemy, żeby każdy był świadomy z czym wiąże się ta podróż, która jest przecież wielką niewiadomą, a uczestnicy są zdani w dużej mierze na siebie. Złombol nie jest biurem podróży, nie jest też imprezą organizowaną komercyjnie. Powstała w ramach dobrej zabawy, pomysłu na podróż, przygodę i przygotowania do niej samochodu z czasów PRL. Dopiero potem pojawiła się idea charytatywności i bardzo szybko stała się najważniejszym punktem!

Jeśli chcesz dołączyć do rajdu, który zobowiązuje Cię do zbiórki pieniędzy dla dzieci z domów dziecka, plus przyjazd na start regulaminowym pojazdem, jednak bez obowiązku meldowania się po drodze i dojechania do mety – ZAPRASZAMY! Jeśli szukasz rajdu w którym organizator powie Ci dokładnie co masz robić, zadzwoni po assistance, zrobi rezerwacje i zapewni Cię o sukcesie Twojej podróży – szukaj dalej, to nie to wydarzenie.

Możemy jednak zagwarantować, że od 17 lat tworzymy niesamowitą społeczność. To co dzieje się na trasie zasługuje na napisanie wspaniałej książki. Uczestnicy pomagają sobie na wiele sposobów, od części zapasowych z bagażnika, soli do jajecznicy, towarzystwa na postojach, dobrych rad, a nawet po zabranie do swojego pojazdu jeśli dla Twojego nie ma już nadziei. Chętnie powitamy Cię w #teamZłombol!

JEŚLI:

  • uważasz, że spontaniczne zmiany planów nie wyprowadzą Cię z równowagi
  • jesteś szybki/a w podejmowaniu nieoczywistych decyzji
  • potrafisz zobaczyć dobre strony sytuacji nawet w tych najgorszych momentach
  • znasz współpasażerów z teamu
  • jesteś przygotowany/a na niespodziewane wydatki (holowanie, skorzystanie z warsztatu, dodatkowy nocleg)

TO TEGO MOŻESZ OCZEKIWAĆ:

  • Że pomożesz dzieciom
  • Że zrobisz coś niesamowitego i wyjątkowego
  • Niezliczonej ilości interesujących miejsc na trasie
  • Różnorodności kulinarnej po drodze
  • Rozmaitych awarii, załamań nerwowych, napraw oraz nieudanych napraw  , zatartych mostów…
  • Problemów wszelkiej maści w różnych wersjach
  • Bycia częścią #teamZłombol
  • Oderwania się od rzeczywistości (z reguły mniej kolorowej niż na Złombolu)

TEGO NIE MOŻESZ OCZEKIWAĆ:

  • Czerwonego dywanu
  • Wypasionej wycieczki a la „Neckermann”
  • Wygodnych noclegów i niekończących się miejsc noclegowych
  • dobrej pogody!
  • 5 gwiazdek (ani czterech, ani jednej!!!!!!!!!)
  • Cienia
  • Pomocy mechaników
  • Pomocy Assistance
  • Usług Lawety
  • Pomocy psychologa
  • Części zamiennych
  • Wodzireja
  • Niańczenia
  • Rozpatrywania skarg i zażaleń
  • Serwisu Concierge
  • Fizycznego wypoczynku
  • Ergonomicznych foteli/materacy/mebli
  • Bezglutenowego jedzenia

KTO NIE MOŻE WZIĄĆ UDZIAŁU?

Ze względów bezpieczeństwa i specyfiki pojazdów (brak mocowań ISO….i nie tylko) oraz specyfiki i trudów w trakcie imprezy nie dopuszczamy dzieci, które według prawa drogowego muszą jeszcze jeździć w fotelikach.

Nie dopuszczamy zwierząt ze względów oczywistych… 5×12 godzin w aucie i do tego powrót, to tylko i wyłącznie męczarnia!

REJESTRACJA / ZGŁOSZENIE / ZAPISY

Jeden pojazd = Jedno zgłoszenie
Jedno zgłoszenie = Jeden pojazd
Nie ma możliwości zgłaszania 2 pojazdów na jedną załogę! Ani 3 🙂
Ani nie ma możliwości zgłaszać kilka załóg na jeden pojazd .

Jak się zgłosić: LINK

KOSZTY

Organizator nie odpowiada na takie pytanie, iż jest to bardzo indywidualna kwestia.

 Trasa i zatem odległość jest znana, obliczenie zużycia paliwa, sprawdzenie kosztów paliwa za granica, sprawdzenie stacji LPG, opłaty za autostrady, promy, wizy i sprawdzenie wielu innych punktów należy do obowiązków uczestników i każdego podróżnika. Leniwym proponujemy zapytania innych uczestników na forum… 😉

WYJĄTKI

NIE PRZEWIDUJEMY ????