1. ZŁOMBOL?? CO TO?

Impreza ma charakter charytatywny. Celem jest zebranie jak największej kwoty pieniędzy, która zostanie wykorzystana w 100% na zakup dóbr oraz wycieczek dla dzieci z domów dziecka.

Uczestnicy udostępniają darczyńcom powierzchnię reklamową na swoich pojazdach, w których podejmują się wyprawy w ustalone miejsce.

Z reguły są to cele w odległości od 2000km - 3000km od Katowic. Brzmi dość oficjalnie i sucho ale kto był ten wie swoje :-)

2. DOPUSZCZONE POJAZDY

W imprezie mogą wziąć udział tylko samochody komunistycznej koncepcji lub produkcji. Dopuszczone są pojazdy osobowe, ciężarowe, autobusy, motocykle i motorynki ;-)

W przypadku pojazdów z okresu przełomowego (1990) liczy się  powiązanie z komunizmem pod kątem koncepcyjnym/technicznym.

(Przykładowo Maluch z 1998 pod kątem techn. jak najbardziej się kwalifikuje, Skoda Felicia nie).

SWAPy silników dopuszczone! Od pierwszych edycji są wśród nas i dalej będą :-)

Dopuszczone pojazdy: ( liczy się  powiązanie z komunizmem pod kątem koncepcyjnym/technicznym, proszę nie próbujcie szukać dziur regulaminowych typu Nowa Syrena, Autosan 2016r i tym podobne, chodzi o klimat którego się trzymamy!!!)

AMO F-15

ARO 10.4, 24, M461,

AUTOBUS: Autosan H9, H10, H9-03, IFA H6B, IKARUS 66, 311, JELCZ BERLIET PR 110U, PAZ 672M, RAF 10, ROBUR GARANT, SAN H27, SKODA KAROSA SMII, SKODA 706 RTO, STAR N52, TATRA T500 HB, ZIS I55

AWZ P70

AVIA A21, 

BARKAS Framo V 910/2, B1000

DACIA (przed Renault) 1100, 1300, 1320/1420/1325

FIAT 125p, Fiat 126p (wszystkie roczniki i BIS), Fiat 127p,

GAZ M20 Pobieda, 67, 69, 2705 I seria, 53, 62, 66, aa, aaa, MM, 51, 63, 3308

HONKER

IFA H6, H6B, W50

IKARUS 211, 256, 260, 280, 

412

JELCZ

KAMAZ 5230, 5410, 5460, 5511, 4911

KrAZ 214, 255, 260

ŁADA 1300, 2101, 2102, 2103, 2104, 2105, 2106, 2107, Samara 2108, 2109, 21099 Forma, Niva 2121, 21213, Oka

LUBLIN 1, LUBLIN 2, LUBLIN 3, LUBLIN 51

MOSKWICZ 400-420/401-420, 402, 403, 407, 408, 412, 400-420/401-420, 2141/Aleko, 2715

NYSA Nysa N57, Nysa N58, Nysa N58, Nysa N60, Nysa N61, Nysa N63, Nysa 501, Nysa 503, Nysa 521, Nysa 522

OLTCIT Club

POLONEZ wszystkie (od Złombolu 2012), 

RAF 977, 2203/Latvija

ROCAR T.V. 4/5/41/51/12/14/15/35, 33/37/40

SKODA 1000MB, 100, 105, 110, 110r, 120, 125, 130, 135, 136, Garde/Rapid, Favorit, Forman, Rapid 135, Rapid 136, 1203/ TAZ 1203, 1202/Octavia

SMZ S3D 

STAR 20, 21, 25, 27, 28, 29, 38, 66, 200, 244, 266, 660, 742, 744, 1142

SYRENA (nie NOWA)

TATRA 148, 600, 603, 613, BETA, 815

TARPAN

TAVRIA

TRABANT P50/500, P60/600, 601, 1,1

UAZ 69, 469, 452/3741/Buchanka

URAL 375D, 4320

WARTBURG 311/313/100, 312, 353, 1,3, Tourist

WOŁGA 21, 24, 24-10, 3102,

WARSZAWA M20, M20-57/200

ZAPOROŻEC

ZASTAVA 750, 101,  Yugo Florida, Yugo Koral (do 1999),

ZAZ 965, 966, 968, 968M, 1102/Tavria

ZIŁ 130, 131, 135, 157, 164

ZIS 5, 6, 42, 150, 151

ŻUK wszystkie modele

 

Motocykle:

DNIEPR 12, DNIEPR 16, ETZ, IŻ Jupiter, JAWA, JUNAK, KOMAR, MZ, OGAR, OSA, SHL M11, ROMET, RYŚ, SIMSON, Simson Duo, TUŁA T-200, URAL, WSK, ŻBIK,

 

NIEDOPUSZCZONE POJAZDY:

Retro pojazdy typu NOWA Syrena, Autosan po modelu H6 (wyjątek to początkowe modele H7 bazujące na starej konstrukcji STARa) Chińskie auta, MIRAFIORI NIE!, Mercedes, Volkswagen, Opel, Volvo, BMW, Isuzu, Mitsubishi, Nissan, FIAT Panda i nowsze, Toyota, Renault, Peugeot, Yugo lub Fiat UNO, Citroen i wszystkie inne zachodnie oraz azjatyckie marki!! Nowsze Rosyjskie pojazdy bazujące na nowoczesnych konstrukcjach również nie! CINQUECENTO, MULTIPLA!!!, MATIZ również nie.

3. DARCZYŃCY

Na ten temat poświęciliśmy cały dział. Prosimy o przejście na następujący LINK

4. SPONSORING

NIE DOZWOLONY! NIE DOZWOLONY! NIE DOZWOLONY! Naszą żelazną regułą jest 100% dla dzieci!

Przyjęcie sponsoringu prowadzi do natychmiastowej dyskwalifikacji lub do niedopuszczenia do rajdu.

5. NAKLEJKI/PAKIET STARTOWY

W ramach opłaty pakietu startowego za 114zł brutto uczestnik otrzymuje numery startowe, zestaw naklejek, gadżety oraz dostęp do aplikacji RALLYGO. 

Koszt wynosi 114 zł brutto. Naklejki swoich darczyńców załogi organizują we własnym zakresie. Zarezerwowane na naklejki Złombolu są drzwi przednie i górne paski przedniej i tylnej szyby. 

Nie ma możliwości odbioru naklejek/pakietu startowego wcześniej lub bez pojazdu lub bez spełnienia następujących kryteriów:

Przyjęcie przez Złombol jako uczestnika w roku 2023
Wpłata określonej kwoty za naklejki
Uzbieranie wyznaczonej minimalnej kwoty dla dzieci
Przyjazd na start i okazanie regulaminowego pojazdu
W każdym innym przypadku wpłata za naklejki przepada bezzwrotnie! Nie wydajemy naklejek bez spełnienia pow. punktów

6. TERMINY / Harmonogram

Termin ogłaszamy pod koniec roku zgodnie z harmonogramem

7. CEL

Cel imprezy ogłaszamy zgodnie z harmonogramem. Odległość z reguły nie przekracza 3000km choć bywają wyjątki :-)

Trasa wraz z powrotem jest do zrobienia w jeden tydzień z weekendem.

Unikamy miejsc bez bazy noclegowej (to jest powód dlaczego Złombol nie ruszył jeszcze na wschód) oraz miejsc z "skomplikowaną" sytuacją polityczną i prawną (to jest drugi powód dlaczego nie ruszyliśmy na wschód). 

8. START

Start odbywa się w Chorzowie pod Stadionem Śląskim. Odprawę Waszych teamów robimy w dniu imprezy oraz w procedurze Late Night Check In dzień przed. Dokładne instrukcje oraz godziny i opis dojazdu znajdziecie w Aplikacji RallyGo

 

9. RALLYGO

Zgłoszenie do imprezy oraz dostęp do ważnych informacji dotyczących trasy, noclegów, mety oraz startu znajdziecie w Aplikacji RallyGo

10. JAZDA

Punkty noclegowe (kempingi) wzdłuż trasy są jedynie sugestiami. Wybór punktów noclegowych oraz dobranie trasy pomiędzy danymi punktami uczestnicy wybierają wg własnego uznania i możliwości. Nie ma jazdy w konwoju (pomijając start w Katowicach i jazdę z mediami na pierwszych kilometrach). Załogi między sobą ustalają, kto z kim, gdzie i którędy jedzie. Nie ma zorganizowanej pomocy, nie ma mechaników, nie ma lawety, nie ma assistance, nie ma psychologa, niani ani gwarancji, że dojedziecie!

11. CHECK POINTY / KAMIENIE MILOWE

Nie ma obowiązkowych Check Pointów ani pieczątek. Dlaczego tak jest? Złombol jest miejscem dla indywidualistów, którzy szukają wolności w wyborze trasy, dat, miejsc noclegowych i atrakcji do zwiedzania. Jesteśmy zdania, że w czasach gdzie wszystko jest zorganizowane, rozplanowane i ma swój dokładny plan jazdy, taka oaza wolności jest czymś bardzo ważnym i nadaje Złombolowi swój specyficzny charakter.

 

12. NOCLEGI

Załogi organizują noclegi we własnym zakresie, w tym: wybór oraz rezerwacja kempingów, zorganizowanie sprzętu np. namiot, śpiwór, opłaty.

Organizator podaje uczestnikom w odpowiednim czasie namiary na sugerowane noclegi wzdłuż trasy. Dostępne są one w Aplikacji RallyGo. Dla kierowców polecamy korki do uszu....;-) Noclegi na nich nie są obowiązkowe. Możecie spać w rowach, na parkingach lub na pace jeżeli taką posiadacie :-)

13. META

Nie ma grupowego oni zorganizowanego noclegu na mecie.

Będziemy w jednej miejscowości, ale każdy sam sobie wybiera miejsce noclegu. Nie ma komitetu powitalnego ani czerwonego dywanu.

Za to jest wiele uśmiechniętych i zadowolonych Złombolowiczów. Wielka satysfakcja, że osiągnęliście cel (co wcale nie jest takie proste) i pomogliście dzieciom (jeszcze trudniejsze). Dokładne informacje znajdziecie w Aplikacji RallyGo

14. DYPLOMY

Dyplomy wydajemy już na starcie. W zależności dokąd dojedziecie, możecie wstawić sobie odznakę w formie wklejenia pamiątki z danego miejsca.

Nie ma drugiego dyplomu po dojeździe na metę.

Dlaczego tak jest? Organizacyjnie nie jesteśmy w stanie ogarnąć wszystkich kempingów na mecie (czasami są nawet 3, plus ekipy, co śpią na dziko) oraz różnych godzin/dat dojazdu na metę.

Wcześniej wielu z Was nie odbierało dyplomów, bo kolejki były za długie lub przyjazd nie w tym czasie, ulewa...!

Po drugie, mamy takie przekonanie, że każdy zasługuje na dyplom, obojętnie czy do mety dojedzie czy na A4 za Wrocławiem będzie musiał organizować lawetę do domu...!

15. POWRÓT

Po przejechaniu na metę, kończy się Złombol i załogi wracają w grupkach lub samotnie, bezpośrednio lub robiąc dodatkowe 4000 km, do domu!

16. KTO MOŻE

Przynajmniej jedna osoba powinna posiadać prawo jazdy ;-)

Nie ma ograniczenia ilości osób! Kto chce może nawet jechać Maluchem w czterech....

17. KTO NIE MOŻE

Ze względów bezpieczeństwa i specyfiki pojazdów (brak mocowań ISO....i nie tylko) oraz specyfiki i trudów w trakcie imprezy nie dopuszczamy dzieci, które muszą jeszcze jeździć w fotelikach.

Nie dopuszczamy zwierząt ze względów oczywistych... 5x12 godzin w aucie i do tego powrót, to tylko i wyłącznie męczarnia!

18. ZGŁOSZENIE

Jeden pojazd = Jedno zgłoszenie

Jedno zgłoszenie = Jeden pojazd

Nie ma możliwości zgłaszania 2 pojazdów na jedną załogę! Ani 3 :)

Ani nie ma możliwości zgłaszać kilka załóg na jeden pojazd

Jak się zgłosić: LINK

19. KOSZTY

Organizator nie odpowiada na takie pytanie, iż jest to bardzo indywidualna kwestia. Trasa i zatem odległość jest znana, obliczenie zużycia paliwa, sprawdzenie kosztów paliwa za granica, sprawdzenie stacji LPG, opłaty za autostrady, promy, wizy i sprawdzenie wielu innych punktów należy do obowiązków uczestników i każdego podróżnika. Leniwym proponujemy zapytania innych uczestników na forum... ;-)

20. WYJĄTKI

Nie robimy ;-)

zlombol akcja 001
zlombol akcja 002
zlombol akcja 003
zlombol akcja 004
zlombol akcja 005
zlombol akcja 006
zlombol akcja 007
zlombol akcja 008